۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۸۹۹۷۶
مدیر گروه فقه و اصول مجمع جهانی تقریب مذاهب:

فقه ستون فقرات حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه فقه و اصول مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، از فقه به عنوان ستون فقرات حوزه های علمیه شیعی و سنی یاد کرد.
گردهمايي روحانيان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شفیعی نیا، مدیر گروه فقه و اصول مجمع جهانی تقریب مذاهب، در مراسم رونمایی از کتاب فقه الامام علی(ع)، که روز سه شنبه هجدهم آبان ماه در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در شهر مقدس قم برگزار شد، در سخنانی فقه را ستون فقرات و مساله اصلی در حوزه های علمیه شیعی و سنی دانست.

وی تاکید کرد: باید به مسائل مرتبط با فقه در حوزه های علمیه توجه ویژه ای شود زیار هم خواص و هم عوام متاثر از فقه هستند و خوشبختانه تاکنون خوبی به فقه شده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی در ادامه، گزارشی از فعالیت های گروه فقه و اصول مجمع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد: در فضا و بستری که مجمع جهانی تقریب مذاهب باز و فراهم کرده است، و در راستای نگاه مقارن به فقه تلاش ها و اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

حجت الاسلام شفیعی نیا افزود: برای اینکه مباحث مربوط به فقه با انضباط بیشتری پیش رود ما در گروه فقه و اصول مسائل مرتبط را به صورت سلسله مباحث دقیق و منظم درآورده ایم.

مدیر گروه فقه و اصول مجمع جهانی تقریب مذاهب تاکید کرد: در حال حاضر یازده سلسله مباحث فقهی در گروه فقه و اصول مجمع تقریب مذاهب اسلامی شکل گرفته است که این مباحث زیر مجموعه موضوعات متنوع فقهی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: ما با برنامه ریزی مناسب تلاش کرده ایم با پیگیری موضوعات مبتلا به جامعه، دیدگاه های اهل بیت را با تشکیل گروه های مختلف تبیین و به جهان اسلام عرضه کنیم. /924/پ202/ع

ارسال نظرات