۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۹۰۰۶۶
نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی:

مواضع حکومت علوی راهبرد نظام در مقابله با تهدید نرم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) اهواز گفت: تبیین مواضع حکومت علوی و منشور ولایت بهترین راهبرد در برابر تهدیدهای نرم و تهاجم فرهنگی است که بر تقویت بنیه اعتقادی جامعه ولایی نیز می افزاید.
حجت الاسلام علي کاظم بهرام، مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه امام علي (ع) اهواز
حجت الاسلام علی کاظم‌بهرام، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ولایت را استمرار حرک نبوت دانست و گفت: جدایی نبوت از ولایت در حقیقت اسلام منهای نبوت را نتیجه می‌دهد؛ از این رو پیامبر اعظم(ص) محتوای اصلی اسلام که همان عملی کردن آموزه های دینی را ولایت و امامت معرفی کرده است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) اهواز با بیان این که شاکله ساختمانی اسلام از سوی نبوت معرفی شد ابراز داشت: عملیاتی کردن شاکله اسلام به دست امامت و ولایت است؛ بنابراین بزرگداشت روز غدیر و عید ولایت و امامت، بازگشت مسلمانان به آموزه های دینی و شریعت محمدی با محوریت و حاکمیت ولایت و امامت است.

وی به اقداماتی مورد نیاز در این زمینه اشاره و خاطر نشان کرد: فرهنگ ولایت مداری و ولایت پذیری، ولایت بر قلب ها افزون بر ولایت بر نفس ها و اموال راهبردهایی است که باید به شکل مصداقی با الهام از خطبه ها، نامه ها و سخنان امیرمؤمنان(ع) تبیین شود تا انسان در مسیر رشد و تعالی کمال قرار گیرد.

حجت الاسلام بهرام با تأکید بر این که پیروزی انقلاب اسلامی سبب اهمیت به مسأله غدیر شد، انقلاب اسلامی را استمرار راه ولایت و عملی کردن آن دانست و اظهار داشت: اسلام می تواند حاکمیت صحیح بر جامعه اسلامی داشته باشد به شکلی که سبب سعادت دنیا و رستگاری آخرت انسان ها می شود؛ از این رو استقبال مردم به برگزاری و بزرگداشت عید غدیر بسیار بیشتر شده است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) اهواز در ادامه به نقش خوزستان در بزرگداشت این عید اشاره و بیان داشت: مردم خوزستان با دارا بودن سابقه دینی طولانی و اعتقادات راهبردی به اهل بیت(ع) برنامه ریزی ویژه ای جهت برگزاری آیین های با شکوه عید ولایت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمن شناسی نخستین گام مقابله با هجوم نرم دشمن است، تصریح کرد: پرداختن به مسأله امامت و تبیین مواضع حکومت علوی و منشور ولایت بهترین راهبرد در برابر تهدیدهای نرم و تهاجم فرهنگی است که بر تقویت بنیه اعتقادی جامعه ولایی نیز می افزاید.

حجت الاسلام بهرام در پایان به نقش روحانیت در تبیین جایگاه ولایت و امامت اشاره و خاطر‌نشان کرد: روحانیت به عنوان متخصصان مسأله ولایت و فرماندهان جبهه جنگ نرم، باید از نظر کمی و کیفی نسبت به بحث امامت و ولایت نقش برجسته خود را ایفا کنند که این مسأله سبب خنثی‌سازی سایر توطئه‌های دشمنان می‌شود./945/ت302/س
ارسال نظرات