۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۹۰۳۱۸
آیت الله کعبی:

پاسداشت غدیر سبب گسترش فرهنگ علوی و استکبار ستیزی در جهان می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که عید غدیر خم پرچم برافراشته ولایت امام علی(ع) در سراسر جهان است، گفت: امروز انقلاب اسلامی حرکت غدیری را برای تحقق حکومت انسان صالح و مدیریت نوین در روابط بین الملل آغاز کرد.
آيت الله کعبي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که عید غدیرخم پرچم برافراشته حکومت انسان صالح برای تحقق عدالت، صلح، امنیت، پیشرفت و اخلاق در سراسر جهان است، اظهار داشت: عید غدیر خم پرچم برافراشته ولایت امام علی(ع) با ندای الهی« الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی» در سراسر جهان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با پرچم غدیر وارد عرصه های بین المللی شد، اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران حرکت غدیری را برای تحقق حکومت انسان صالح و مدیریت نوین در روابط بین الملل آغاز کرد که این عید نگه دارنده انقلاب اسلامی در سراسر جهان است.

آیت الله کعبی، با اشاره به احساس نیاز روز افزون مردم نسبت به پیام غدیر، گفت: خوشبختانه با یاری خداوند متعال هر سال احساس نیاز جوامع به مسأله غدیر در تحقق این میثاق الهی در صحنه زندگی بیشتر می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود، با بیان این که پیام غدیر آمیخته با علم، ایمان، معنویت، عدالت و فضیلت بر پایه رهبری الهی در سراسر جهان است، تصریح کرد: مردم برای زنده نگه داشتن ولایت امام علی(ع) به عنوان ارزشمند ترین تندیس کمال انسانی و فضیلت اخلاقی فعالیت های بسیاری را انجام داده اند که جشن های عید غدیر از جمله مراسم هایی است که مردم برای برگزار کردن آن تلاش های زیادی را انجام داده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، دستیابی ایران در عرصه های گوناگون را به برکت ائمه اطهار(ع) دانست و ابراز داشت: ایران کشوری ولایی و دوست دار ائمه اطهار(ع) است و شکل گیری انقلاب اسلامی ایران به محوریت امام خمینی(ره) بر اساس پیام غدیر و جهاد و فداکاری ملت ایران در عرصه های گوناگون بود.

آیت الله کعبی، با بیان این که پاسداشت غدیر موجب تزریق اندیشه اسلامی، گسترش فرهنگ علوی و استکبار ستیزی در جوامع بین المللی می شود، گفت: غدیر دارای بعد تولی نسبت به رهبری الهی و تبری به نظام های طاغوتی و استکباری است.

وی در پایان با بیان این که روحانیت تداوم بخش ولایت امام علی(ع) در مکان های گوناگون است، افزود: روحانیت مهم ترین قشر در شکل دهی به پاسداشت غدیر در تبیین معارف اهل بیت(ع) است که باید در سطوح گوناگون جامع به وظیفه اعتقادی و اخلاقی خود عمل کنند./945/ت302/الف
ارسال نظرات