۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۹۰۳۸۵
در مدرسه امام خمینی قم صورت گرفت؛

روایت مبارز مسلمان ترک از حمله ددمنشانه رژیم صهونیستی به کاروان آزادی غزه

خبرگزاری رسا ـ یکی از مبارزان مسلمان اهل کشور ترکیه که در کشتی آزادی غزه حضور داشته است، با بیان ناگفته هایی از جنایت بی‌رحمانه رژیم غاصب اسرائیل گفت: وقتی نبرد شروع شد، به لطف دعای خیر مسلمانان و آزادیخواهان جهان، خداوند تبارک و تعالی هر آنچه از دل ما گرفت، بر دل آنها نهاد.
روایت مبارز مسلمان ترک از حمله ددمنشانه رژیم صهونیستی به کاروان آزادی غزه روایت مبارز مسلمان ترک از حمله ددمنشانه رژیم صهونیستی به کاروان آزادی غزه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراد حسین ایکینان از مبارزان کشور ترکیه و یکی از افرادی که از جنایت و حمله وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل به کاروان آزادی غزه جان سالم به در برد، در همایش رسالت ناتمام که به منظور تجلیل و یادبود شهدای این حادثه در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، به تبیین و تشریح نحوه وقوع این حادثه دردناک پرداخت.

وی با اشاره به خاطراتی از سفر خود به منطقه غزه گفت: ما قبلا در قالب یک مؤسسه خیریه که در صدد کمک به مردم محاصره شده این منطقه بود، عازم غزه شده بودیم و مسلمانان ترکیه با ورود به غزه به خوبی فضای معنوی آنجا را درک کرده بودند.

وی تصریح کرد: برای بار دومی که می خواستیم جهت کمک به مردم محاصره شده غزه به این منطقه عزیمت کنیم، و از سوی مردم این منطقه دعوت شده بودیم، با کمال میل و از صمیم قلب دعوت آنها را لبیک گفتیم.

مراد ایکینان تاکید کرد: زمانی که ما جمع شدیم و می خواستیم به غزه اعزام شویم، جمعی در حدود 350 نفر بودیم که اکثرا نیز اهل کشور ترکیه بودند، ما در واقع یک گروه بودیم که برای هدف مشترک که همان رفع محاصره و خدمات و امداد رسانی به محاصره شدگان بود، حرکت می کردیم.

وی تصریح کرد: وقتی ماموران و سرویس های جاسوسی اسرائیل متوجه شدند که ما می خواهیم به سوی منطقه غزه حرکت کنیم، از طریق رسانه ها و بنگاه های تبلیغاتی خود اعلام کردند که در صورت حرکت ما را دستگیر و مجازات خواهند کرد.

تهدیدات رژیم صهیونیستی ما را برای رسیدن به هدف مصمم تر می کرد

این مبارز مسلمان کشور ترکیه خاطرنشان کرد: نه تنها تهدیدات رژیم صهیونیستی در جمع ما تاثیرمنفی نمی گذاشت، بلکه ما را برای رسیدن به هدف و انجام ماموریت مان مصمم تر می کرد.

مراد حسین ایکینان بیان داشت: گروه ما بر این باور بود که اگر بتوانیم محاصره غزه را بشکنیم غزه نجات خواهد یافت، از این رو با اراده ای قوی و مستحکم به سمت این منطقه محاصره شده حرکت کردیم.

این نجات یافته از حادثه دردناک حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آزدای غزه گفت: در همان شب کشتی ها و هلی کوپترهای رژیم صهیونیستی ما را محاصره کردند و می خواستند با این کار خود در دل ما ترس و وحشت ایجاد کنند.

وی بیان داشت: بعد از شروع محاصره کشتی آزادی غزه، به این فکر افتادیم که ما دو راه بیشتر نداریم، یا اینکه مواد غذایی و داروها را به سربازان اسرائیلی تحویل دهیم و خود را تسلیم نمائیم و یا اینکه در مقابل آنها مقاومت و ایستادگی کنیم.

مراد حسین ایکینان یادآور شد: بعد از مشورتی که با هم کردیم، همه جمع مصمم با اراده گفتند که در برابر ماموران رژیم صهیونیستی ایستادگی می کنیم و مواد غذایی و دارویی را به مردم مظلوم غزه می رسانیم.

وی ادامه داد: در این حالت ما یک حساب داشتیم، رژیم صهیونیستی هم یک حساب و خدا هم یک حساب، از این رو و با توجه به هدف و آرمانی که داشتیم تصمیم گرفتیم با تمام توان در برابر آنها ایستادگی کنیم، ابتدا به نحوی امنیت کودکان و زنان را تا حدودی تامین کردیم و سپس با هر وسیله ای که دم دست مان بود خود را برای دفاع و مقابله با نیروهای وحشی اسرائیل آماده کردیم.

کشتی حامل دارو و مواد غذایی خانه ما محسوب می شد

این مبارز اهل کشور ترکیه با بیان اینکه کشتی خانه ما محسوب می شد گفت: برای دفاع از خانه و کاشانه، انسان از هر وسیله و ابزاری کمک می گیرد تا دشمن را از خود دور کند ما نیز این کار را انجام دادیم.

وی افزود: هنگامی که ما مشغول اقامه نماز به صورت جماعت شده بودیم، سربازان رژیم صهیونیستی به کشتی حامل مواد غذایی و دارویی حمله کردند، البته قبل از اینکه حمله آنها آغاز شود، رییس گروه بیانیه ای صادر کرد و از مسلمانان و مردم آزادیخواه دنیا خواست برای ما دعا کنند تا در هدفی که داریم موفق شویم.

جنون صهیونیست ها بر توان نظامی شان غلبه کرده بود

مراد حسین ایکینان گفت: ماموران و سربازان رژیم غاصب اسرائیل از همه جهت و توان نظامی از ما برتر بودند، اما در آن هنگام جنون و دیوانگی بر توانایی های آنها غلبه کرده بود و با اینکه همه تجهیزات و ابزار نظامی نیز در اختیارشان بود، به شکل بسیار وحشیانه و بیرحمانه ای به کشتی حمله ور شدند.

وی با بیان اینکه همه افرادی که در این کشتی حضور داشتند غیر نظامی و یک گروه عادی بودند ابراز داشت: وقتی نبرد شروع شد، به لطف دعای خیر مسلمانان و آزادیخواهان جهان و انسان ها بشر دوست، خداوند تبارک و تعالی هرآنچه از دل ما گرفت، بر دل آنها نهاد.

این مبارز مسلمان ترکیه تاکید کرد: با اینکه از کاروان ما 9 نفر شهید شدند، اما مطمئن باشید که ما مسلمانان تاریخ را نوشتیم.

وی افزود: در کشتی حامل کمک های انسان دوستانه برای مردم غزه، دخترانی بودند که همجون مردان شجاع از روحیه ای قوی و مثالزدنی برخودار بودند و از هر تلاشی هم در راستای رسیدن به هدف دریغ نکردند.

در حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی غزه، لطف و رحمت خدا را دیدیم و چشیدیم

مراد حسین ایکینان در حالی که قطرات اشک در چشمانش حلقه زده و بغض گلویش را گرفته بود ابراز داشت: ما در این حادثه رحمت و لطف خدا را دیدیم و چشیدیم و از این بابت خدا را شاکر و سپاسگذاریم.

مسلمان اگر متحد باشند همه مشکلات حل شدنی است

وی تاکید کرد: این حادثه به ما نشان داد که اگر مؤمنان و مسلمانان در کنار هم باشند و با یکدیگر اتحاد و همدلی داشته باشند می توانند بر هر مشکلی غلبه پیدا و آن مشکل را حل کنند.

وی جنایات بیرحمانه و ددمنشانه رژیم غاصب اسرائیل را محکوم کرد و با اشاره به ابعاد جنایت وحشیانه اسرائیل در حمله به کاروان آزادی گفت: ما تا قبل از این جنایت، از ددمنشی و خوی جنایتکاری رژیم صهیونیستی شنیده بودیم، ولی تا زمان وقوع جنایت حمله به کاروان آزادی این مساله را مشاهده نکرده بودیم و دنیا در این حادثه جنایت و روحیه ددمنشی و جنایتکاری اسرائیل غاصب را مشاهده کرد.

مراد حسین ایکینان گفت: ان شاء الله در سالگرد این حادثه دردناک با کمک مسلمانان و دیگر آزادیخواهان جهان، نه تنها یک کشتی و دو کشتی، بلکه کشتی های فراوانی به سوی غزه حرکت خواهند کرد و ان شاء الله در رسیدن به هدف خود نیز موفق خواهند شد.

همه در آرزوی شهادت بودیم

وی افزود: ما در جریان حمله به کاروان آزادی غزه، 9 نفر شهید دادیم که من از نزدیک با شش نفر از آنها آشنایی کامل داشتم و همه آنها در آرزوی شهادت بودند و این آرزو را داشتند.

مراد حسین ایکینان بیان داشت: ویژگی بارزی که در همه شهدا بود این بود که وقتی آنها را در آغوش می گرفتیم، مثل پاره های از تن رسول الله(ص) بود و ما اینها را مشاهده کردیم و متوجه می شدیم. /924/پ201/ص

ارسال نظرات