۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۹۱۰۰۴
استاد حوزه علمیه و دانشگاه:

محصولات هالیوود ابزار مهم دشمنان در جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر بنیاد فرهنگی مهدویت حضرت مهدی(عج)، محصولات هالیوودی غرب را از ابزارهای جنگ نرم‌ دشمنان دانست.
محصولات هالیوود ابزار مهم دشمنان در جنگ نرم  است
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از روابط عمومی بنیاد مهدویت خوزستان، حجت‌الاسلام محمدصابر جعفری، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، روز گذشته در چهاردهمین نشست ماهانه فرهنگ انتظار و مهدویت شهرستان ماهشهر اظهار داشت: دشمنان جهان اسلام با ساخت فیلم‌های منحرف به دنبال اهداف شوم خود هستند؛ محصولات هالیوودی غرب از جمله ابزارهای جنگ نرم دشمنان است.

وی ادامه داد: همه هجمه‌های فرهنگی غرب، علیه تعالیم و ارزش‌های اسلامی از جمله مهدویت را با انگیزه واژگون جلوه دادن اسلام و نسبت دادن تروریسم و جنایت‌های مکرر کشورهای استکباری به ویژه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به این دین الهی است که برای مقابله با آنها باید بیش از پیش خود را مجهز و توانمند کنیم.

پژوهشگر بنیاد فرهنگی مهدویت حضرت مهدی(عج) تصریح کرد: کشورهای غربی که به شدت از وقوع انقلاب اسلامی متضرر شده و مهره‌ها و پایگاه‌های خود را در ایران از دست داده‌اند، به مرور در سطح منطقه و پس از آن در جهان اسلام با امواج اسلام‌گرایی برخاسته از نهضت امام خمینی مواجه شده و در مراحل بعد با رشد چشمگیر مسلمانان در کشورهای غربی مواجه شدند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه افزود: از آن پس فعالیت‌های مخرب فرهنگی آنان سرعت گرفته و ضمن اذعان به گسترش روزافزون اسلام در غرب، تحریف و تخریب مبانی و ارزش‌های اسلامی را شدت داده‌اند که از آن جمله موضوع مهدویت و اعلام خطر با ترسیم چهره‌ای غیرواقعی از آن است.

وی تصریح کرد: هرچه به ظهور نزدیک می‌شویم، به پایان غرب نیز نزدیک‌تر می‌شویم و دشمنان تشیع، مبانی فکری این مذهب را بر دو عنصر شهادت و مسئله انتظار استوار می‌دانند، از این رو با تبلیغات انحرافی، ایجاد فرقه‌های نوظهور ‌و ارائه اندیشه‌های رقیب درصدد تضعیف این دو عنصر مهم در تفکر شیعیان هستند و موفقیت در تضعیف این دو محور در میان شیعیان را عامل پیروزی در سایر محور‌ها می‌دانند.

حجت الاسلام جعفری گفت: مسئله مهدویت از نظر فکری برای جامعه شیعی بسیار امید بخش است و فکر و روح آدمی را از بن بست‌ها رها می‌سازد، ضمن آنکه از نظر سیاسی نیز حرکت‌آفرین است و آینده جهان را در نگاه شیعیان روشن ساخته و انسان را به سوی آینده نگری سوق می‌دهد./945/د102/س
ارسال نظرات