۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۹۱۰۵۰

فعالیت‌های عرصه حجاب و عفاف در آذربایجان شرقی گسترش می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: 25 محور برای فعالیت ستاد صیانت از حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در این استان تعریف شده که نهادهای مختلفی همچون حوزه‌های علمیه متولی امر خواهند بود.
حجاب، مرکز تحقيقات ريحانه النبي
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در قالب سه کارگروه شامل گسترش حجاب و عفاف، امنیت اجتماعی و حقوق شهروندی کار خود را شروع کرده است.

احمد محمودزاده با بیان اینکه برنامه های مختلفی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با اولویت کار فرهنگی پیش بینی کرده ایم، گفت: سازمان های و نهادهای مختلف استان برنامه های خود را ارایه کرده اند و هم اکنون در حال تحلیل و بررسی راهکارهای پیشنهاد شده هستیم.

وی از اختصاص ده میلیارد ریال اعتبار به آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برای تقویت و توسعه شبکه تبلیغی خبر داد و گفت: این اعتبار در قالب اعتبار فرهنگی استان تخصیص یافته از سفرهای دورسوم هیات دولت به استان است.

محمودزاده شبکه تبلیغی عفاف و حجاب با همکاری اساتید حوزه های علمیه آذربایجان شرقی فعال می شود، گفت: این طرح ویژه دبیران، مدیران و دانش آموزان مدارس استان خواهد بود که با تدریس اساتید حوزوی همراه است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی برگزاری گفتمان های حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها، طرح صیانت از حجاب در ادارات با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی، اجرای برنامه سیمای عفاف در صدا و سیمای استان، برنامه ملی کتاب ویژه جوانان و کودکان، عرضه مستقیم پوشاک و طرح کلی مدلباس را از جمله برنامه های آینده ستاد صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی عنوان کرد.

محمودزاده تصریح کرد: طرح ارشاد همگانی، توسعه فروشگاه های حجاب، حمایت از طرح های پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه حجاب و عفاف آموزش آداب و آیین زندگی، تئاتر در مدارس، پارک ها و دانشگاه ها و برپایی نشست های پرسش و پاسخ با موضوع حجاب از دیگر فعالیت های این ستاد در آینده نزدیک برشمرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: 25 محور برای فعالیت ستاد صیانت از حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در این استان تعریف شده که نهادهای مختلفی از جمله حوزه های علمیه متولی امر خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس توافقات به عمل آمده در ستاد عفاف و حجاب استان، مرکز ریحانه النبی قم در استان آذربایجان شرقی نیز فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خود را آغاز خواهد کرد.

محمودزاده گفت: این مرکز در استان های مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی، طرح های ابتکاری و خوبی را به اجرا گذشته که امیدواریم در آذربایجان شرقی نیز با موفقیت همراه باشند./935/پ201/س
ارسال نظرات