۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۹۱۰۵۸

آغاز به کار شورای هجرت شهرهای کلیبر و بستان آباد

خبرگزاری رسا ـ شورای هجرت شهرهای بستان آباد و کلیبر، با حضور فرمانداران و ائمه جمعه این دو شهر آغاز به کار کرد.
حجت الاسلام صفايي، مدير حوزه علميه سفيران هدايت تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، شورای هجرت شهرهای بستان آباد و کلیبر، امروز با حضور فرمانداران و ائمه جمعه این دو شهر آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام میکائیل صفائی، مسؤول دفتر معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم در آذربایجان شرقی در جمع روحانیان طرح هجرت شهرستان کلیبر اظهار داشت: ارزش کار و ایثار خود را بدانید، شاید پیش خدا زحمات یک طلبه گمنام در روستایی دور افتاده، از زحمات یک مرجع تقلیدکمتر نباشد، مهم نیت و انجام وظیفه است.

وی با استناد به سخنان شهید مطهری گفت: مرجع تبلیغ باید مانند مرجع تقلید جایگاه لازم را در نظام اسلامی بدست آورد، امروز نیازمند توجه به این مساله مهم هستیم که مسؤولان به مبلغ دین با دیده ای احترام بنگرند تا تبلیغ دین از همه امور اجرایی ارزشی بالاتر داشته باشد.

حجت الاسلام صفایی گفت: تاکنون حدود 100 خانه عالم در مناطق روستائی استان با تلاش تبلیغات اسلامی و عنایت دولت خدمتگذار ساخته شده و یا در حال ساخت است.

حجت الاسلام موسوی، امام جمعه کلیبر نیز در سخنانی از روحانیان این شهر خواست؛ همواره نسبت به دعوت عملی مردم اهتمام ویژه داشته و روحیه مردمی خود را بیش از پیش حفظ کنند.

اصغری، فرماندار کلیبر نیز این منطقه را از مناطق محروم استان برشمرد و خواستار اعزام روحانیون مجرب به منطقه شد و آمادگی خود را جهت ساماندهی امر تبلیغ اعلام کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم شورای تبلیغ شهرستان کلیبر در دفتر سابق امام جمعه افتتاح و حجت الاسلام پورحمد الله به عنوان معاون تبلیغ کلیبر معرفی شد.

حجت الاسلام میکائیل صفائی، مسؤول دفتر معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم در آذربایجان شرقی در جمع روحانیان طرح هجرت شهرستان بستان آباد نیز اظهار داشت: روحانیت سربازان بی ادعای نظام اسلامی و مدافعان حریم شریعت اند.

رجب عباسیان فرماندار بستان آباد نیز ضمن تشریح محرومیت منطقه و نیاز شدید به وجود روحانیت برای همه گونه همکاری از جمله تجهیز دفتر شورای هجرت اعلام آمادگی کرد.

حجت الاسلام مقدسی مسؤول اداره تبلیغات اسلامی این شهر نیز ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با شورای هجرت و اسکان دفتر شورا در سازمان تبلیغات، به هماهنگی بیشتر مراکز تبلیغی و فرهنگی تاکید کرد.

گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام پوراکبری به عنوان معاون تبلیغ بستان آباد معرفی و از زحمات حجت الاسلام دفتری رابط طرح هجرت این شهرستان تجلیل و قدردانی شد./935/پ202/س
ارسال نظرات