۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۹۱۱۰۰
امام جمعه کاشان:

آموزه های تاریخی و پیام‌های عبرت آموز غدیر به درستی تحلیل شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کالبد شناسی و تحلیل دقیق غدیر در عصری شکوفایی اسلام در کشور ضروری است.
آيت الله نمازي


آیت‌الله عبد النبی نمازی، امام جمعه کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک فرا رسیدن عید غدیر بیان داشت: واقعه تاریخی و به یاد ماندنی غدیر دارای پیام های گوناگونی است که باید برای مردم تمامی عصار بیان شود.

وی اظهار داشت: پیام روشن غدیر، اعلان امامت و تعیین خلافت جامعه اسلامی است.

استادحوزه علمیه قم بیان داشت: ولایت حافظ دستاوردهای نبوت است و به صراحت قرآن، حاصل تلاش های پیامبر(ص) به اعلان غدیر گره خورده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در طول بیست و هفت سال، مرارت های فراونی کشید و سختی های زیادی را در جنگ ها، غزوات، محاصره‌ها تحمل کرد، گفت: پیوند تمامی تلاش های نبوی(ص) به اعلام ولایت علی بن ابی طالب(ع) نشان از بزرگی و اهمیت این موضوع دارد.

استاد عالی حوزه علمیه گفت: غدیر تابلویی برای عبرت گیری مسلمانان در طول تاریخ است.

وی بیان داشت: انسان ها پیوسته در معرض تهدید نفس هستند و باید آسیب شناسی شود که چگونه افرادی که بارها تاکید پیامبر(ص) را بر خلافت امام علی(ع) شنیده بودند، علیه ولایت قد علم کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: غدیر دارای یک آموزه تاریخی است که باید به درستی تحلیل شود و دلایل عنادورزی انسان ها بررسی شود.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: تبیین غدیر از سوی علمای اسلام، مبلغان، اسلام شناسان و ... برای عموم مردم لازم است و باید هر دو وجه تعیین خلافت و عبرت گیری از این واقعه به مردم گوشزد شود.

وی اظهار داشت: کالبد شناسی غدیر به خصوص در عصری که اسلام در کشور ما شکوفا است و امکانات لازم بری تحقیق و تبلیغ آماده است، لازم است.

این استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بزرگداشت عید غدیر، منافاتی با وحدت ندارد، بیان داشت: سیره امام علی(ع) و سایر ائمه معصومین(ع) به ما نشان می‌دهد که دفاع از عقاید و پا فشاری بر اصول منافاتی با وحدت ندارد.

وی بیان داشت: امیرمومنان(ع) پیوسته مواظب بودند تا وحدت جامعه اسلامی حفظ شود و مصالح اسلام و استمرار اسلام را مد نظر داشتند.

امام جمعه کاشان اظهار کرد: امام علی(ع) در شهر مدینه که مقر حکومتی خلفا بود حضور داشتند و اگر چه شاخصه های فکری خود را بیان می کردند اما از جنگ داخلی مسلمانان به شدت پرهیز می‌کردند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات