۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۹۱۱۸۸

گزارش از برگزاری مسابقات قرآنی در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، از برگزاری مسابقات قرآنی با هدف دعوت جوانان به قرآن‌کریم و سوق دادن فضای جامعه به سوی قرآن در خوزستان خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني فرد، امام جمعه شيبان اهواز، مدير کل اوقاف و امور خيريه خوزستان
حجت‌الاسلام سید‌عبدالرضا حسینی‌فرد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآنی در سراسر استان، اظهار داشت: هدف از برگزاری مسابقات قرآن در سراسر استان، تقویت فضا و نشاط قرآنی، دعوت جوانان به قرآن‌کریم و سوق دادن فضای جامعه به سوی قرآن است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، با بیان این که استقبال مردم از قرآن چشمگیر شده است، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی جوانان و نوجوانان برای حضور در مسابقات قرآنی صورت گرفته که البته بانوان هم نسبت به این مسأله تحرکاتی داشته اند که جای تقدیر و تشکر را دارند.

حجت‌الاسلام حسینی‌فرد، در ادامه سخنان خود، به بیانات مقام معظم رهبری نسبت به ترویج قرآن‌کریم و شعائر این کتاب عظیم الهی در جامعه و توجه به بینش و بصیرت قرآنی اشاره کرد و اذعان داشت: توجه به بصیرت قرآنی از نخستین محورهایی است که ما برای برگزاری هر چه با شکوه تر این گونه مسابقات آن را دنبال می کنیم.

امام جمعه موقت شیبان اهواز، با اشاره به اهداف اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: بهبود فضای قرآنی، توسعه علوم قرآنی با حضور ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی برای گسترش فعالیت‌های قرآنی و شناسایی علاقه مندان قرآن از اهداف پیش روی این اداره است.

گفتنی است، پیش از این، آزمون ورودی مفاهیم کتبی و همچنین مسابقات اصلی این دوره پنجشنبه بیست و هفتم و جمعه بیست و هشتم آبان ماه، در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل برگزار شد.

همچنین آزمون ویژه بانوان جمعه پنجم آذر ماه جاری، ساعت 8 صبح در حسینیه الهدی واقع در کمپلو، خیابان انقلاب، نبش خیابان هلالی برپا می‌شود.

قابل ذکر است مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، مفاهیم، حفظ جزء25، جزء 5، جزء10، جزء20 و حفظ کل قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر و بالای 16سال برگزار خواهد شد.

رشته‌های حفظ 25 جزء و 5 جزء قرآن کریم فقط ویژه بانوان و آقایان متقاضی زیر 16 سال برگزار می‌شود که نفرات برتر به مسابقات استانی معرفی شوند و مرحله استانی آن نیز دی‌ماه سال‌جاری در اهواز با حضور افراد منتخب برگزار خواهد شد./945/پ202/ص
ارسال نظرات