۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۹۱۳۵۴
دبیر هیئت علمی پاسخگویی به سوالات شرعی آستان قدس رضوی:

وحدت مسلمانان بر سه محور توحید، نبوت و دوستی اهل‌بیت مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ دبیر هیئت علمی پاسخگویی به سوالات شرعی حرم امام رضا(ع) گفت: واقعه غدیر در تاریخ یک امر مسلم است اما برخی با شبهه افکنی می خواهند آثار آن را محدود کنند.
عيد غدير خم


حجت الاسلام ضیائی، دبیر هیئت علمی پاسخگویی به سوالات شرعی حرم مطهر امام رضا(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک فرا رسیدن عید غدیر گفت: واقعیت این است که برخی در صدر اسلام مانع اثر گذاری غدیر شدند و نگذاشتند اهداف عالی مورد نظر پیامبر(ص) به تحقق بپیوندد.

وی با بیان اینکه، پیام غدیر ولایت مداری و پیروی از حجت الهی است، گفت: پیامبر اکرم مردم شبه جزیره عربستان را از جاهلیت به مدینه فاضله فراخواند و با دعوت به پیروی از امیرمومنان(ع) خواستار ادامه این مسیر شدند.

این محقق حوزوی بیان داشت: در مدینه فاضله علوی آرامش و آسایش واقعی حاکم است و رفتن به سوی خداوند ایده آل است. هیچ کس بر دیگری ولایت و برتری ندارد و سرپرستی تنها برای خداوند و پیامیران و اوصیای او است. یکی از دلایلی که مردم بر بیعت با امیرمومنان(ع) استوار نماندند و از دستور خدا و پیامبر(ع) سرپیچی کردند، منفعت طلبی بود.

وی با اشاره به اینکه، منفعت واقعی و پایدار در پیروی از اهلبیت(ع) است، گفت: تاریخ شهادت داده است که گمراهانی که درپی منفعت طلبی به سمت باطل رفته اند، کامروا نشده اند.

حجت الاسلام ضیایی با بیان اینکه آزادی در زیر پرچم ولایت است، بیان داشت: برخی در فتنه برای رسیدن به آزادی دست به نافرمانی می زنند، در حالی که در حکومت طاغوت، دشواری ها بیشتر است و سلطه های طاغوتی منافی با آزادی است.

این محقق حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه پیام غدیر، عملی شدن دین در بستر جامعه است، ابراز داشت: تنها یک قانون خوب برای اداره جامعه کافی نیست بلکه باید کسانی آگاه به قانون و ملتزم به اجرای قانون وجود داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: واقعه غدیر در تاریخ یک امر مسلم است اما برخی با شبهه افکنی می خواهند آثار آن را محدود کنند.

حجت الاسلام ضیایی با اشاره به اینکه غدیر مورد قبول تمامی مذاهب اسلامی است، تاکید کرد: مسلمانان در توحید، نبوت و دوستی اهلبیت(ع) اشتراک دارند که ترویج غدیر می تواند به عنوان یکی از شاخصه های وحدت مورد نظر قرار گیرد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات