۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۹۱۵۰۰
امام جمعه مشهد:

ولایت رهبر معظم انقلاب، متناسب با مکتب غدیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: ولایت فقیه تنها یک جریان رهبری سیاسی نیست، بلکه مدیریت اجرایی امام زمان(عج) در عصر غیبت است.
آيت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد، با اشاره به خطبه غدیر، اظهار داشت: بیعت پیامبر در روز غدیر در دوستی حضرت علی(ع) نبود؛ اما برخی این واقعه را تحریف کردند و گفتند پیامبر(ص) دوستی حضرت علی(ع) را مطرح کرده است.

وی با بیان این که پیامبر(ص) از امت برای جانشینی و مدیریت اجرایی و حاکمیت امیر المؤمنین بیعت گرفته است، ادامه داد: البته باید توجه داشت پیامبر(ص) این بیعت را برای همه ائمه(ع) گرفته اند.

ولی فقیه امامت امام زمان را در جامعه اجرا می کند

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که بیعت پیامبر(ص) در روز عید غدیر برای مدیریت امام زمان(عج) در زمان ما هم بوده است، یادآور شد: در زمان ما که امروز امام عصر(عج) در غیبت هستند ولایتی که از او در جامعه اجرا می شود با توقیع و نامه خود امام زمان(عج) به حجت امام زمان یعنی به مجتهد جامع الشرایط واگذار شده است یعنی ولی فقیه امامت امام زمان را در جامعه اجرا می کند.

وی با بیان این که حادثه غدیر در دنیای اسلام منکری جز وهابیان ندارد، ادامه داد: غدیر و ولایت قابل انکار نیست، بلکه غدیر را تحریف کردند و به فرموده علامه امینی غدیر به حدی از مسلمات دین اسلام است که اگر کسی این موضوع را انکار کند چیزی از اسلام نمی ماند که بخواهد آن را قبول کند.

لازمه بیعت با نبوت، بیعت با امامت است

وی با اشاره به بیعتی که بسیجیان با ولایت کرده اند، اظهار داشت: بیعت با ولایت بیعت با نبوت است و پیامبر(ص) نیز در غدیر بیان داشته لازمه بیعت با نبوت، بیعت با امامت است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که جایی که پای دفاع بسیجیان به میان می آید هیچ چیزی ارزش ندارد، تصریح کرد: بیعت با ولایت، بیعت با نبوت است؛ شما بسیجیان که در غدیر بیعت می کنید این بیعت یعنی ولایت برای شما از خواسته هایتان مقدم تر بوده و تا آخر عمر از ولایت زاویه پیدا نکنید.

وی با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار عنوان کردند بسیجی بودن مهم نیست بلکه بسیجی ماندن مهم است و آن روز که در غدیر خم 120 هزار نفر با پیامبر بیعت کردند از این تعداد تنها سه نفر یا هفت نفر بیشتر بر بیعت خود ماندند، لذا رهبر انقلاب با الهام از این عبرت غدیر فرمودند: «بسیجی بودن مهم نیست بسیجی ماندن مهم است».

معنای ولایت برای نسل جوان تبیین شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جلوه ایستادگی در پای حضرت ولی عصر(عج)، ایستادگی در پای حجت امام زمان(عج) است، بیان داشت: باید معنای ولایت برای نسل جوان روشن و مشخص شود.

وی به نقش رهبر معظم انقلاب در طول 20 سال گذشته اشاره کرد و با تأکید بر این که ولایت رهبر معظم انقلاب ولایتی متناسب با غدیر است، بیان داشت: این رهبری امت اسلام را به این جمع بندی رسانده است که در رهبری این امت رهبر انقلاب همتا و دومی ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: ولایت فقیه تنها یک جریان رهبری سیاسی نیست، بلکه مدیریت اجرایی امام زمان(عج) در عصر غیبت است از این رو اجرای مدیریت زمان به دست حجت امام زمان صورت می گیرد./934/پ201/الف
ارسال نظرات