۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۹۱۶۶۹
در دیدار با اقشار مختلف مردم مطرح شد؛

پالایش های پنج گانه انقلاب اسلامی به روایت آیت الله نوری همدانی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به جایگاه و عظمت انقلاب اسلامی، حراست از نظام را وظیفه ای همگانی دانست و حذف جریان هایی همچون نهضت آزادی،‌ بنی صدر، منافقین و‌ مهدی هاشمی و فتنه سال 88 را از جمله پالایش های اساسی انقلاب اسلامی برشمرد.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار اقشار مختلف مردم،‌ پالایش های انقلاب اسلامی را تبیین کرد و ابراز داشت: انقلاب اسلامی پنج پالایش اساسی و کلیدی داشته است.

این مرجع تقلید، حذف و کنار زدن گروهک نهضت آزادی، ملی گرایان و لیبرال ها را نخستین پالایش انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: این جریان ها معتقد بودند که باید با آمریکا ساخت و با آنها رابطه برقرار کرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم،‌ حذف جریان بنی صدر و جریان منافقین را پالایش دیگر انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: پالایش بعدی انقلاب اسلامی، حذف جریان مخوف مهدی هاشمی و طیف وابسته به او بود که این جریان با روشنگری و بیانات صریح امام راحل کنار زده شدند.

این مرجع تقلید بیان داشت: این جریانات اگر در حال حاضر وجود داشتند ما مشکلات زیادی داشتیم، اما خوشبختانه این گروه ها با روشنگری امام راحل و بصیرت و بیداری مردم کنار زده شدند و انقلاب اسلامی راه خود را در پیش گرفت.

حضرت آیت الله نوری همدانی، پالایش بعدی انقلاب اسلامی را سکولارهایی دانست که در ماجرا و جریان حاکمیت دوم خرداد بوجود آمدند که هیچ میانه ای با دین نداشتند،‌ اعتقادات را زیر سؤال می بردند و ارزش های انقلابی را کمرنگ می کردند.

این مرجع تقلید، کنار زدن ولایت فقیه را هدف اصلی این جریان ارزیابی کرد و گفت: فتنه سال گذشته پالایش دیگر انقلاب اسلامی بود که همه باید به ابعاد مختلف آن توجه کنند.

وی با اشاره به اظهار نظری از آیت الله مصباح یزدی مبنی بر اینکه برای فتنه سال گذشته بیست سال برنامه ریزی شده بود، گفت: فتنه سال 88 مساله کمی نبود، اما بحمدلله این جریان و فتنه خطرناک با تدبیر مقام معظم رهبری و هوشیاری و بصیرت مردم از جریان اصیل انقلاب اسلامی پالایش و کنار گذاشته شد و انقلاب اسلامی راه خود را با صلابت ادامه داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تبیین ابعاد مختلف حوادث و فتنه بعد از انتخابات، گفت: برای طراحی این فتنه، کارها و برنامه ریزی های زیادی انجام شده بود، اما مقام معظم رهبری با تدابیر و روشنگری های داهیانه خود و بیاناتی که در خطبه های نماز جمعه داشتند، چشم فتنه را کور کردند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همواره جریان های باطل در برابر حق وجود داشته اند تاکید کرد:‌ تاریخ اسلام نشان می دهد که همواره در برابر انقلاب ها فتنه هایی وجود داشته است و افرادی بودند که حق و حقیقت را بر نمی تافتند و در برابر آن موضع می گرفتند.

وی تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت ارتقای بصیرت در جامعه را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: اگر در برابر جریانات و فتنه ها بصیرت نداشته باشیم اسیر حوادث می شویم و در گرداب فتنه ها گرفتار خواهیم شد.

این مرجع تقلید سفر مقام معظم رهبری به قم را بسیار مهم و دربردارنده دستاوردها و برکات بسیار فراوان دانست و با اشاره به هشدارهای ایشان درباره نقشه دشمنان برای ترویج تز اسلام منهای سیاست و روحانیت گفت: دشمنان همواره سعی کرده اند با کنار زدن روحانیت و ترویج اسلام منهای سیاست، اهداف و نقشه های شوم خود را عملیاتی کنند و ما باید در برابر نقشه های آنها بیدار و هوشیار باشیم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات