۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۹۱۶۸۶
آیت الله علوی گرگانی:

فرزند بد، آبرو و شرف انسان را می برد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، با تاکید بر ضرورت توجه به بنیان خانواده افزود: یک خانواده یک عمر زحمت می کشد و تلاش می کند و آبرو و اعتبار برای خود کسب می کند، اما اگر یک بچه و فرزند بد باشد، آبروی آن خانواده را می برد.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله سيد محمد علي علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر یک شنبه در دیدار شماری از پرسنل و کارکنان وزارت دفاع، با تاکید بر وحدت امت اسلام، ابراز داشت: امت اسلام باید ید واحده و همدل باشند و نباید تنها به خودشان فکر کنند.

وی رمز اقتدار و عزت مسلمانان را در وحدت و اتحاد عنوان کرد و با اشاره به آیات و روایاتی در این خصوص بیان داشت: امت اسلام نباید با تفرقه و اختلاف قدرت خود را تضعیف کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی، تکبر را عامل انحراف و ضلالت عنوان و تصریح کرد: در دین مبین اسلام، تکبر و غرور مذمت شده است و علت رانده شدن شیطان نیز همین مساله بود.

آیت الله علوی گرگانی، با بیان اینکه دین اسلام افزون بر مسائل فردی به امور اجتماعی نیز توجه ویژه ای دارد، بر ضرورت توجه جامعه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از احکام و مسائل اجتماعی مهم دین مبین اسلام است.

وی بیان داشت: اهتمام به این فریضه و مسؤولیت پذیری در حوزه مسائل اجتماعی موجب رعایت و حفظ حجاب و عفاف در جامعه می شود و این مهم چیزی است که همه مردم باید به آن توجه کنند و از خود سلب مسؤولیت نکنند.

آیت الله علوی گرگانی ابراز داشت: بی توجهی به این فریضه الهی آثار بسیار زیانباری را به جامعه و خانواده ها تحمیل خواهد کرد و زمانی که محیط و جامعه خراب شد، بنیان خانواده نیز در خطر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به روایتی گفت: فرزند بد، آبرو و شرف انسان را می برد و تمام خوبی هایی که انسان جمع آوری کرده است را زائل می کند.

آیت الله علوی گرگانی ابراز داشت: یک خانواده یک عمر زحمت می کشد و تلاش می کند و آبرو و اعتبار برای خود کسب می کند، اما اگر یک بچه و فرزند بد باشد، آبروی آن خانواده را می برد. /924/

ارسال نظرات