۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۹۲۰۸۸
صفار هرندی:

بنی صدر با به رخ کشیدن تکیه گاه مردمی خود وارد چالش با اندیشه انقلاب شد

خبرگزاری رسا ـ شصت و پنجمین نشست تحلیل مسائل سیاسی و فرهنگی روز با حضور صفار هرندی در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.
سلسله نشست هاي بصيرت با حضور دکتر صفار هرندي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شصت و پنجمین نشست تحلیل مسائل سیاسی و فرهنگی روز جامعه با حضور محمدحسین صفار هرندی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم و با حضور جمعی از طلاب و پژوهشگران حوزوی، چهارشنبه شب دهم آذرماه برگزار شد.

صفار هرندی در این نشست تحلیلی که در سالن همایش‌های مدرسه معصومیه برگزار می‌شد، به بررسی عناصر ضد انقلابی پرداخت و با اشاره به روش‌های مهار این عناصر، بر شناخت انقلاب و برداشت از آن تأکید کرد و افزود: ارائه تفاسیر و برداشت‌های گوناگون از پایگاه و خاستگاه اصلی انقلاب، صحیح نیست.

وی ابراز داشت: اگرچه ممکن است هویت انقلاب در حرکتی عمومی فارغ از آرمان‌های دینی و مذهبی مردم تلقی شود، اما به واسطه این‌که پیشینه جنبش انقلابی مردم آکنده از قضایا، تحرکات و تحولات متنوعی بوده، خود به خود زمینه برداشت‌های متفاوت را در این خصوص فراهم می‌کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به بیان تلقی‌های گوناگون درباره انقلاب پرداخت و با اشاره به تلقی مارکسیست‌ها که ماهیت انقلاب را شورش طبقه رنجبران علیه جریان‌های سرمایه‌داری می‌دانستند، گفت: تنوع برداشت‌ها از انقلاب، آنتی‌تز انقلاب را نیز متنوع‌تر می‌کند.

وی با تأکید بر این نکته که دامنه اصلی نفوذ و برد انقلاب برداشت الهی از انقلاب بود و قانون اساسی مبتنی بر همین نگاه نوشته شد و آرایش‌ سیاسی و صورت‌بندی سیاسی کشور مبتنی بر همین امر شکل گرفت، اظهار داشت: آرایشی که می‌خواهد در برابر این جریان قرار گیرد، درصدد است تا ریشه‌ها را از پیش‌رو بردارد.

صفار هرندی، تصریح کرد: نوع دشمنی‌هایی که از ابتدا با ظرفیت‌شناسی در انقلاب علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته، معجونی از جنس‌های مختلف است که در ادوار گوناگون شاهد آن هستیم و هر دفعه وجهی از آن خودنمایی می‌کند.

وی یکی از این روش‌ها را تمرکز گروه‌های سیاسی و اتکای آنان بر رأی مردم عنوان کرد و افزود: امثال بنی‌صدر با به رخ کشیدن تکیه‌گاه مردمی خود که یازده میلیون رأی است، وارد چالش با اندیشه مبنایی انقلاب که ارجاع به حاکمیت الهی است می‌شوند. /920/پ202/ج

ارسال نظرات