۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۹۲۷۱۸
مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

فعالیت گسترده حوزه‌های علمیه راه خنثی‌سازی توطئه دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: مهار جریان فتنه و خنثی‌شدن توطئه‌ها از نتایج ‌ تقویت حوزه‌های علمیه و گسترش آموزه‌های آن در بین جامعه به ویژه جوانان است.
حوزه علميه
حجت الاسلام جواد قهرمانی، مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به نتایج تقویت حوزه‌های علمیه افزود: حضور گسترده تفکر دینی و تعالی هویت اسلامی در دانشگاه‌ها از نتایج ملموس تقویت حوزه‌های علمیه است.

وی تصریح کرد: رشد و تعالی حوزه های علمیه در خنثی سازی بسیاری از توطئه های دشمنان برای از بین بردن اعتقادات جوانان موثر بوده است.

امام جمعه میاندوآب بر ضرورت ایجاد تعامل سازنده بین حوزه و دانشگاه تأکید و خاطرنشان کرد: برقراری تعامل بین حوزه و دانشگاه تنها با هدف رفع مشکلات صنفی و شغلی بین حوزویان و دانشگاهیان نیست؛ بلکه باید به صورت کاربردی و معنوی در این خصوص برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام قهرمانی همچنین با اشاره به تأثیرگذاری حوزه‌های علمیه در انواع فعالیت‌های هنری ‌و ‌فرهنگی جامعه اظهار داشت: برنامه‌ریزی، مشارکت و نظارت فعال حوزه‌های علمیه بر فعالیت‌های دینی و فرهنگی عمومی و دولتی با مخاطب قرار دادن گروه‌های جوان جامعه می‌تواند در تقویت و آشنایی آنان با توطئه‌های دشمنان و مقابله با شبیخون فرهنگی نقش موثری داشته باشد./936/ت303/س
ارسال نظرات