۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۹۲۷۷۰
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

دادگاه بین‌المللی، قوانین را در راه تحقق منافع کشورهای مستکبر به کار می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم دادگاه بین المللی ترور حریری را تجاوز به حریم لبنان دانست و هدف این دادگاه را بهره گیری از قوانین برای تحقق اهداف کشورهای مستکبر برشمرد.
شيخ نعيم قاسم، معاون سيد حسن نصر الله
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی از سوی حزب الله، دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان را به نوعی تجاوز علیه لبنان دانست و گفت: در حال حاضر ما در شرایطی به سر می بریم که قانون جنگل در عرصه بین المللی حاکم است.

وی هدف این دادگاه را به کارگیری قوانین در راه تحقق بخشیدن به منافع کشورهای بزرگ و مستکبر دانست و افزود: همین مساله باعث می شود تا اتهام های ظالمانه، غیرمنصفانه ای بزنند که هیچ گونه پایه و اساسی ندارد.

شیخ نعیم قاسم با بیان این‌که دشمنان پس از ناکامی در صحنه نظامی و دیگر صحنه ها به تسویه حساب از جایگاه سیاسی روی آورده اند، تاکید کرد: سرانجام تمام این طرح ها، شکست و ناکامی خواهد بود.

وی در ادامه از کابینه لبنان خواست تا بار دیگر مسأله پرونده شاهدان دروغین دادگاه ترور حریری را بررسی کنند و افزود: زمان آن فرا رسیده است که به دنبال علل باشیم و مشکل لبنان افرادی هستند که خود را به بیگانگان و حتی برخی خود را به اسرائیل فروخته اند تا به نفع آنها لبنان را از بین ببرند.

گفتنی است، رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان در سال 2005 میلادی در انفجاری مهیب در بیروت کشته شد و حدود دو سال بعد، با پافشاری رژیم صهیونیستی و تلاش و پیگیر‌ی آمریکا، قطعنامه 1757 در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید و زمینه برای تشکیل دادگاهی بین المللی برای شناسایی و محاکمه عاملان ترور حریری فراهم شد.

با وجود مخالفت مردم و بسیاری از احزاب لبنان و نیز اعتراض برخی از کشورهای جهان، این دادگاه آغاز به کار کرد و در نخستین مرحله، سوریه را عامل اصلی قتل حریری دانست. مقامات سوریه این اتهام را رد کردند و دادگاه بعد از حدود پنج سال به این نتیجه رسید که سوریه نقشی در ترور حریری نداشته است.

این دادگاه این بار با استفاده از شاهدانی که دروغ بودن ادعاهای آنها ثابت شده است، انگشت اتهام را به سوی حزب الله نشانه رفته و سبب بروز تنش و اختلافات سیاسی در لبنان شده است./981
ارسال نظرات