۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۹۲۹۰۳
آیت الله طبرسی:

حفظ ارزش های انقلاب در گرو نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران انقلاب اسلامی را برگفته از قیام عاشورا دانست و گفت: امروز برای حفظ و صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی باید فرهنگ عاشورایی در جامعه نهادینه شود.
آيت الله نور الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در همایش مشترک ائمه جماعات، هیات امنا مساجد و مسؤولان پایگاه های مقاومت بسیج استان در ساری، ماه محرم را فرصت مناسبی برای تبیین نهضت عاشورایی بیان کرد و گفت: حماسه عاشورا سرشار از عبرت های بزرگ و کوچک است.

وی، نهضت حسینی را تا ابد زنده و پویا دانست و افزود: حضور میلیونی ملت های مسلمان در عزاداری سالار شهیدان نشان دهنده ماندگاری حماسه عاشورا است.

خطیب جمعه ساری با بیان این که نور امام حسین(ع) دنیا را روش کرده است، خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) سبب ماندگاری اسلام ناب محمدی شده است و امروز وظیفه مسلمانان در پاسداشت این حماسه عظیم بسیار سنگین است.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به نقش وعاظ و خطبا در تبیین صحیح پیام عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: مبلغان باید با مطالعه به گونه تأثیر گذار و گویا پیام نهضت حسینی را برای اقشار مختلف مردم بیان کنند تا سبب بهره گیری مناسب از آن شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که مداحان باید از بیان اشعار نامتعارف و غلو آمیز به شدت پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: همه تلاش مداحان باید در جهت افزایش معرفت دینی مردم خلاصه شود و وظیفه مداحان شناساندن اهل‌بیت(ع) به مردم است و باید در اشعار و نوحه‌های خود رضایت خداوند و اهل ‌بیت(ع) را نیز ملاک عمل قرار دهند.

آیت الله طبرسی، انقلاب اسلامی را برگفته از قیام عاشورا دانست و با بیان این که نظام اسلامی نیز همانند فرهنگ عاشورا دشمنان زیادی دارد، ادامه داد: امروز برای حفظ و صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی باید فرهنگ عاشورایی در جامعه نهادینه شود.

وی با تأکید براین که آیین های عزاداری ماه محرم باید در شأن و منزلت امام حسین(ع) برگزار شود، خاطرنشان کرد: وعاظ و خطبا باید از این فرصت برای انتقال آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی به جامعه استفاده کنند.

نماینده مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام حسین(ع) و یاران با وفایش با نثار خون پاکشان سبب پایدار دین مبین اسلام شدند، اضافه کرد: حماسه عظیم عاشورا مختص یک زمان خاص نیست و امروز نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادامه دهنده آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی در دنیا است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که مداحان اهل‌بیت(ع) باید عظمت و فضائل ائمه و عبرت‌های عاشورا را به گونه‌ای برای مردم بیان کنند که نسل جوان در جریان واقعه کربلا قرار گیرند، اضافه کرد: مداحان اهل‌بیت باید در اشعار خود از سبک‌های بی‌محتوا پرهیز کرده و سبک نوحه‌های خود را به سمت سبک‌های دینی، مذهبی و ارزشی سوق دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به نقش برجسته مساجد در جذب بیشتر جوانان در مناسبت های مختلف اشاره کرد و گفت: باید زمینه جذب جوانان در مساجد در مناسبت های مختلف سال و به ویژه ماه محرم فراهم شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات