۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۹۳۰۰۲
آیت الله شبستری:

فتنه‌گران 88 به دنبال ترویح منکرات بودند

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: فتنه‌گران 88 به دنبال قداست شکنی ارزش‌های دینی و ترویج منکرات بودند.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز امروز در جمع اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی که با حضور فرمانداران آذربایجان شرقی همراه بود، اظهار داشت: ‌بصیرت بخشی نهضت حسینی، عامل خنثی شدن فتنه سال 88 بود.

وی با تاکید بر حفظ هوشیاری نسبت به توطئه های جدید فتنه گران گفت: با وجود روشن شدن ابعاد موضوع هنوز برخی افراد لجاجت کرده و در مسیر غلط باقی مانده‌اند، ولی‌ ملت ایران اسلامی در آستانه سالگرد فتنه عاشورای 88 ضمن انزجار از قداست‌شکنی عده‌ای محدود، بر وفاداری خود نسبت به انقلاب و رهبری تاکید دارند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در سالروز عاشورای حسینی سال گذشته فتنه‌گران در تهران نسبت به عاشورای حسینی و کلام‌الله مجید جسارت‌ها کردند؛ اما به فاصله سه روز از این هتک حرمت به ساحت قیام حسینی مردم تبریز در هشت دی در میدان حضور یافتند و یک روز بعد در 9 دی مردم سراسر کشور حضوری میلیونی داشتند و فتنه‌ها خنثی شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تشریح اهداف فتنه گران در حوادث پس از انتخابات سال گذشته گفت: فتنه گران به دنبال قداست شکنی ارزش های دینی و ترویج منکرات بودند.

وی با اشاره به حضور مردم تبریز در هشتم دی گفت: ‌این روز بر پیشانی تاریخ جاودانه خواهد ماند و این حرکت به علت بصیرت‌بخشی حادثه عاشورا در مردم بود و در این میان درایت رهبری نیز نقش مؤثری داشت.

آیت الله شبستری با بیان اینکه انقلاب اسلامی خود نتیجه نهضت حسینی بود، ادامه داد: افزایش بصیرت جامعه نسبت به مقام امامت از دیگر نتایج این حرکت خونین بود که نویسندگان بزرگ در آثار خود بدان اشاره کرده‌اند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف قیام سید الشهدا(ع) بود، گفت: همگان در مسأله تذکر لسانی وظیفه دارند، همانطور که امام حسین (ع) و یارانش در حادثه عاشورا با نثار خون خود موجب ترویج ارزش های الهی و الگوی مبارزه با مفاسد اخلاقی و اجتماعی شدند امروز نیز همگان به خصوص دولتمردان باید در نهادینه کردن این فریضه الهی تلاش کنند.

آیت الله شبستری در پایان از برگزاری تجمعی همزمان با روز تاسوعا در سراسر استان خبر داد و گفت: این تجمع به منظور محکوم کردن قداست شکنی عاشورای حسینی در سال گذشته، برگزار می شود.

همچنین معاون سیاسی و امنینی استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی فرمانداران را سربازان نظام و ولایت معرفی کرد و اظهار داشت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در هر شرایطی یک اصل است، دهه اول محرم فرصتی برای احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

پرویز آژیده خاطرنشان کرد: بررسی دوران تاریخی امام حسین (ع) و شناخت این دوران حساس می‌تواند به تجزیه و تحلیل و شناخت کافی در مورد این حرکت خونین و اهداف آن منجر شود، فلسفه قیام امام حسین (ع) بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر استوار شده و آن حضرت با اهدای خون خود و پیروان بر این مسئله تأکید کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات