۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۹۳۰۱۱
شیخ رائد صلاح پس از آزادی:

سرکوبگری های دولت عبری فلسطینیان را از پیگیری حقوق مسلم خود بازنخواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ رژیم صهیونیستی قبل از ظهر روز گذشته شیخ رائد صلاح را پس از گذراندن دوره محکومیت پنج ماهه در زندان های این رژیم آزاد کرد.
سرکوبگری های دولت عبری فلسطینیان را از پیگیری حقوق مسلم خود بازنخواهد داشت
به گزارش خبرگزاری رسا،‌ شیخ رائد صلاح، رییس جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال 48، امروز یکشنبه پس از گذاراندن محکومیت پنج ماهه در زندان های رژیم صهیونیستی در حالی آزاد شد که شمار بسیاری از فلسطینیان و تعداد زیادی از نمایندگان کمیته ها و تشکل های مختلف فعال در اراضی اشغالی سال 48 از جمله محمد زیدان، رییس کمیته عالی پیگیری امور شهروندان فلسطینی داخل اراضی اشغالی به استقبال وی شتافتند.

شیخ صلاح طی اظهارات کوتاهی پس از آزادی خود تاکید کرد که زندانی شدن من به دست اشغالگران، پایبندی من به مسجد الاقصی و مقدسات را افزایش داد و هرچه انجام دهند، من از یاری مسجد الاقصی دست نخواهم کشید و افزود: اقدامات دولت عبری و سرکوبگری های آنها، ملت فلسطین را از پیگیری و دفاع از حقوق عادلانه و به حق خود بازنخواهد داشت.

وی پیرامون تصمیم اتخاذ شده برای جلوگیری از ورود وی به مسجد الاقصی، گفت:‌ من این تصمیم احمقانه را هرگز به رسمیت نشناخته و نمی شناسم و هرگاه احساس کنم که باید وارد مسجد الاقصی شوم و از آن دفاع کنم، این کار را خواهم کرد.

شیخ رائد صلاح تصریح کرد: در کنار خانواده خود در قدس خواهیم ماند و در دردهای آنان شریک خواهیم شد و از املاک آنان در سلوان و شهرک قدیمی قدس و محله شیخ جراح دفاع خواهیم کرد و از آنها چشم نمی پوشیم.

وی درباره پرونده هایی که مقامات اشغالگر علیه وی ارائه کرده اند، گفت:‌ اگر ده ها پرونده علیه من ارائه کنند، من به آنها اهمیتی نمی دهم و آنان باید بدانند که حکم زندانی کردن فلسطینیان احمقانه است و تنها موجب پایبندی ما به مسجد الاقصی و قدس می شود و عزت ما تنها با بازپس گرفتن عزت و کرامت مسجدالاقصی تحقق خواهد یافت.

این رهبر فلسطینی تصریح کرد که دوره محکومیت خود را با عزت و جلال گذرانده و سه کتاب از جمله یک دیوان شعر و یک کتاب درباره قدس در این مدت نگارش کرده است.

گفتنی است که شیخ رائد صلاح به اتهام مقابله با اقدامات و فعالیت های مراجع صهیونیستی و تشویق شهروندان فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی از سوی نظامیان رژیم اشغالگر قدس بازداشت شده بود و دادگاه موسوم به صلح رژیم صهیونیستی وی را به پنج ماه زندان محکوم کرده بود که به دنبال آن شیخ صلاح به مدت پنج ماه در زندان صهیونیستی رمله بازداشت شد./981/ج
ارسال نظرات