۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۹۳۰۸۳
رییس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

جایگاه نماز در بینش امام حسین، نهضت عاشورا را با فلسفه خداپرستی پیوند داد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: جایگاه نماز در بینش امام حسین(ع)، نهضت عاشورا را با فلسفه خداپرستی پیوند داده است.
نماز ظهر عاشورا
حجت الاسلام محمد پورشعبانعلی، رییس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، اظهار داشت: امام حسین(ع) فداکاری را با ارزش های ناب اسلامی و انسانی در هم آمیخت و درس بزرگ آزادی و آزادگی را به بشریت آموخت.

رییس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خاطر نشان کرد: جایگاه فریضه نماز در بینش امام حسین(ع) نقطه عطفی است که تاریخ نهضت عاشورا را با فلسفه خداپرستی پیوند داده است.

حجت الاسلام پورشعبانعلی همچنین با بیان این که امام حسین(ع) در راستای حرکت خود و نهضت عاشورا فریضه امر به معروف و نهی از منکر را تبیین می کند، گفت: نماز یکی از مصادیق معروف است که نقش بنیادی در زندگی انسان دارد.

رییس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اقامه نماز در بحبوحه جنگ با دشمن را نشانه جایگاه نماز در تعالیم ائمه(ع) دانست و افزود: امام حسین(ع) با اقامه نماز اول وقت نشان داد که هدف قیام عاشورا احیای شعائر دینی و در راس همه آنها نماز است.

وی، محبت اهل بیت(ع) را در دل داشتن بسیار ارزشمند خواند و خاطرنشان کرد: محبت به دنبال خود اطاعت دارد و محب واقعی اهل بیت(ع) باید با انجام فرائض دینی مانند نماز محبت و اطاعت خود را به اهل بیت(ع) اثبات کند.

حجت الاسلام پورشعبانعلی در خصوص اقامه نماز ظهر عاشورا در هیأت های عزاداری نیز، اظهار داشت: زیبایی عمل سوگواری برای اهل بیت(ع) توجه به اقامه نماز به ویژه نماز جماعت است.

رییس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در پایان تصریح کرد: جوانان این فریضه الهی را سبک نشمارند و در وقت خودش به نحو شایسته اقامه کند./950/پ202/الف
ارسال نظرات