۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۹۳۰۹۹
نماینده طلاب شرق مازندران:

بصیرت و معرفت شناسی مهم ترین درس های قیام عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب شرق مازندران در حوزه علمیه قم، معرفت شناسی و افزایش بصیرت از جمله درس های قیام امام حسین(ع) است که باید در بین نسل امروز جامعه و در بین دانشجویان بدرستی نهادینه شود.
ماه محرم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، نماینده طلاب شرق مازندران در حوزه علمیه قم عصر دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر اظهار داشت: معرفت شناسی و افزایش بصیرت از جمله درس های قیام امام حسین(ع) است که باید در بین نسل امروز جامعه و در بین دانشجویان بدرستی نهادینه شود.

وی افزود: واقعه عاشورا و کربلا، حماسه ای بسیار سنگین و عظیم است که جامعه علمی و معرفتی باید به آن توجه ویژه داشته باشد و در انتقال پیام آن کوشاتر از قبل عمل کند.

حجت الاسلام جباری بیان داشت: الگو و اسوه از سفارش های اکید دین اسلام است و پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) از برترین الگوها در جامعه اسلامی هستند و باید تابعیت محض از آنان وجود داشته باشد.

حجت الاسلام جباری، اضافه کرد: انسان بدون الگو پیشرفت نخواهد داشت و عامل هر پیشرفتی در الگو پذیری درست و منطقی از آن نمونه است.

وی یادآور شد: اگر جوانان ما در جامعه با الگوبرداری صحیح و درست از ائمه اطهار(ع) راه و رسم زندگی کردن را بیاموزند هرگز دچار خطا و اشتباه و خسران نخواهند شد.

نماینده طلاب شرق مازندران همچنین خاطر نشان کرد: پیام محرم برای جهان اسلام و به نوعی برای دنیا، دوری جستن از تجملات و زراندوزی و خارج شدن از شرک و ستم و کفر است.

حجت الاسلام جباری، با اشاره به ترور نخبگان و دانشمندان ایرانی از سوی دشمنان نظام اسلامی تصریح کرد: این ترورها ناشی از احساس خطر دشمنان اسلام از افکار و ایده های بلند دانشمندان ما است و این مسأله ناشی از ترس آنان از علم ایرانیان مسلمان است.

وی ادامه داد: این دانشمندان ما جلوتر از الگو پذیری علمی، الگو پذیری معرفتی از مکتب امام حسین(ع) داشتند و همین مسأله زمینه پیشرفت آنان را فراهم کرده بود که دشمن نتوانست از وجودشان در امان باشد و با ترور آنان، آرامش خود را جستجو می کرد.

حجت الاسلام جباری، یادآور شد: امام حسین(ع) الگوی مناسب در معرفت، حق طلبی و ظلم ستیزی است و باید الگوی مناسبی برای آزادگان جهان باشد.

وی در ادامه افزود: بصیرت‌افزایی نخستین وظیفه جوانان در عصر و زمان حاضر است و با آگاهی کامل، پیروی از ولایت را سرلوحه خود قرار دهند./950/پ202/الف
ارسال نظرات