۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۹۳۲۶۶
امام جمعه خرمشهر:

وحدت مسلمانان مانع تحقق اهداف شوم دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرمشهر، با بیان این که حادثه تروریستی چابهار پیوند میان سنی و شیعه را مستحکم‌تر کرد، اظهار داشت: اگر ما در عمل، پیرو امام حسین(ع) باشیم و در هر زمان وحدت خود را حفظ کنیم، دشمن هیچگاه به اهداف شیطانی خود دست نخواهد یافت.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با ذکر حدیثی از حضرت علی(ع) اظهار داشت: زیرکی و آینده‌نگری در این است که انسان از خداوند بترسد، از محرمات پرهیز کند و معاد و آینده خویش را اصلاح کند که اگر این حدیث را مورد توجه قرار داده و نسبت به آینده و قیامت خود حساسیت به خرج دهیم دنیا و آخرت ما تأمین است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر، با اشاره به آیه هفدهم سوره مبارکه لقمان و دو وظیفه سنگین امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: حضرت لقمان(ع) فرزندش را به پرپا داشتن نماز نصیحت می‌کند چرا که نماز به زندگی نور می‌دهد و از فحشا و منکرات جلوگیری می‌کند.

امام جمعه خرمشهر، با بیان این که خداوند در قرآن حضرت لقمان را به صبوری در برپا داشتن امر به معروف و نهی از منکر دعوت می‌کند، افزود: انسان‌های ناپاک همواره در مقابل نهی از منکر عکس‌العمل نشان داده که می‌توان در این راستا به شهادت بسیاری از عاملان به معروف و ناهیان از منکر در دوره‌های مختلف اشاره کرد.

حجت الاسلام موسوی، با انتقاد از برخی مثل‌ها و گفته‌های رایج در بین اقشار مردم از جمله ضرب‌المثل عیسی به دین خود و موسی به دین خود، ابراز داشت: همیشه بی‌تفاوتی‌ها موجب رواج فساد در جامعه شده چرا به برخی انسان‌ها راحتی خود را بر انجام امور الهی مقدم می‌دانند و تذکر دادن را وظیفه خود ندانسته و عمل به احکام مسلم اسلامی را انجام نمی‌دهد که اگر چنین تفکری رواج پیدا نمی‌کرد مصیبت بزرگی همچون حادثه عاشورا در تاریخ به وقوع نمی‌پیوست.

وی همچنین به روز دوازدهم محرم و شهادت امام چهارم اشاره کرد و گفت: امام زین‌العابدین ع) پیام رسان عاشورا بود که ارکان حکومت طاغوتی یزید را به لرزه درآورد و به واسطه روشنگری‌های این امام بزرگ قیام‌های بعدی شعله‌ور شد که آخرین آنها قیام عاشورایی مردم ایران بود و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در این گوشه از جهان شد.

این استاد حوزه علمیه، در بخش دیگری از سخنان خود، به ترور عده‌ای از مردم شریف ایران اسلامی در چابهار اشاره کرد و گفت:‌ در این حادثه تعداد زیادی از اهل سنت و اهل تشیع به شهادت رسیدند که خون آنها موجب پیوند عمیق‌تر میان مسلمانان و اهل تشیع و اهل تسنن می‌شود.

حجت الاسلام موسوی، خاطر نشان کرد: اگرچه دشمنان بیکار نمی‌نشینند ولی اگر ما در عمل، پیرو امام حسین (ع) باشیم و در هر زمان وحدت خود را حفظ کنیم، دشمن هیچگاه به اهداف شیطانی خود دست نخواهد یافت؛ حادثه تروریستی چابهار پیوند میان سنی و شیعه را مستحکم‌تر کرده است.

امام جمعه خرمشهر، در پایان به حقوق بشر مورد ادعای دشمنان استکباری اشاره کرد و گفت: بزرگترین ناقضان کنونی حقوق بشر حامیان دروغین آن هستند که در فلسطین و افغانستان و عراق جنایت می‌کنند و آن را با بی شرمی دم از حقوق بشر می‌زنند./945/پ202/الف
ارسال نظرات