۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۹۳۲۸۳
امام جمعه سراب:

کاهش روابط با انگلیس خللی در پیشرفت نظام اسلامی ایجاد نمی کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب‌ گفت: همچنان که تحریم‌های دولت‌های استعماری ‌علیه ایران کارساز نشد‌، کاهش رابطه با این دولت‌ها و در رأس آن انگلیس نیز تأثیر سوء بر کشور نخواهد داشت.
امام جمعه سراببه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت الاسلام امیررشتبری، امام جمعه سراب، امروز در خطبه‌های ‌نماز جمعه این شهر گفت: انگلیس بدترین دشمن ایران محسوب می شود و ردپای سیاست های شیطانی و پلید دولت انگلیس در تمام توطئه‌ها به وضوح مشاهده می‌شود.

امام جمعه سراب با درخواست از نمایندگان مجلس برای تجدید نظر در روابط کشورمان با انگلیس اظهار داشت: با توجه به دست داشتن انگلیس در توطئه‌ها و فتنه‌های داخلی و خارجی ‌علیه ملت ایران‌، لازم است ‌مجلس روابط بین ایران و انگلیس را مورد تجدید نظر قرارداده و این روابط را کاهش دهد.

خطیب نماز جمعه سراب با اشاره به نقش سفیر و سفارتخانه انگلیس در فتنه سال 88 افزود: همچنان که تحریم‌های دولت‌های استعماری ‌علیه ایران کارساز نشد‌، کاهش رابطه با این دولت‌ها و در رأس آن انگلیس نیز تاثیر سوء بر کشور نخواهد داشت.

امام جمعه سراب با محکوم کردن حمله اخیر تروریستی به عزاداران حسینی در چابهار ابراز داشت: حملات ناجوانمردانه به سوگواران حسینی نشان دهنده عمق هراس و کینه دشمنان از عاشورای حسینی است.

حجت الاسلام رشتبری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با تأکید بر این‌که عاقبت خیری با تقوا حاصل می‌شود، ادامه داد: در جریان حادثه عاشورا افرادی با سوابق خوب و نیکوئی به دلیل ضعف در تقوایشان نتوانستند عاقبت به خیر شوند و در صف دشمنان حق و حقیقت قرار گرفتند.

وی افزود: کسانی که در صف یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا قرار گرفتند افراد متقی و بابصیرتی بودند که با تمام وجود در جبهه حق پایمردی کرده و عاقبت به خیر شدند.

امام جمعه سراب خاطرنشان کرد: فاجعه کربلا حاصل بی‌تقوایی و بی بصیرتی مردم آن زمان بود./949/پ202/س
ارسال نظرات