۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۹۴۳۰۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

علما در تربیت انسان‌ها و اصلاح جامعه نقش بی‌بدیلی دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: نقش علما و روحانیان، استمرار حرکت پیامبران و ائمه معصومین و نیز فراهم کردن فضایی مساعد برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
علما در تربیت انسان‌ها و اصلاح جامعه نقش بی‌بدیلی دارند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی‌نیا، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، روز گذشته در دیدار با علما و روحانیان شهرستان فاروج اظهار داشت: قرآن و مبانی آن زمانی مفهوم و جهت پیدا می کند که در سایه امام و در مسیر حرکت امام باشد، دریافت قرآن در سایه لطف امام است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: از ابتدای تاریخ نقطه تمرکز شیطان بر این بود که ذهن ها و دل های بشر را از مسیر و یاد امام معصوم غافل کند.

وی با اشاره به این که شناخت امام انسان را از جاهلیت دور می کند، گفت: امام تجلی تام و تمام اسمای الهی و جلوه کامل خداوند است.

حجت الاسلام روحانی نیا، با بیان این که زندگی با امام باعث تغییر تمام مفاهیم دنیایی می شود، تأکید کرد: همه کارهای فرهنگی و تربیتی باید منجر به شناخت امام بشود؛ دلی که با امام گره بخورد دنیایش تغییر می کند.

وی با بیان حدیثی از پیامبر اسلام‌(ص) پیرامون جایگاه علما و بزرگان دین‌ بیان داشت: جایگاه علما و بزرگان دین در قرآن کریم و احادیث همواره مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت گسترش اهداف رسالت انبیا در جامعه گفت: نقش علما و روحانیان، استمرار حرکت پیامبران و ائمه معصومین و نیز فراهم کردن فضایی مساعد برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است./966/پ202/س
ارسال نظرات