۰۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۹۴۴۲۷
به مناسب حماسه نهم دی؛

در نشستی علمی فتنه پس از انتخابات ریشه یابی شد

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی تبیین یوم الله نهم دی به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه باقرالعلوم‌(ع) قم برگزار شد.
حماسه نهم دي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی تبیین یوم الله نهم دی به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه باقرالعلوم‌(ع) و معاونت آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، 9 دی‌ماه در سالن اجتماعات دانشگاه باقرالعلوم‌(ع) برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام حسن غفاری‌فر، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم‌(ع) به ارائه تحلیل تاریخی ریشه‌یابی فتنه پرداخت و گفت: ایام‌الله نهم دی دقیقاً به پدیده‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اشاره دارد.

وی با بیان این‌که از کجا می‌توان ادعا داشت که پیش‌زمینه‌های اتفاقات رخ داده در نهم دی، خروج ظلمات از نور بود، گفت: هرچند بررسی این بحث از زاویه انحرافات عقیدتی، سیاسی و اقتصادی قابل پیگیری است؛ اما ترجیح می‌دهم از زاویه تاریخی به آن بپردازم تا براساس معیارهای قرآن، عوامل انحراف را شناخته و راه را به درستی تشخیص دهیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم‌(ع)، خاطرنشان کرد: قرآن کریم محور تقسیم تاریخ را بر مبنای شکل‌گیری زمین و رویکرد پنج‌گانه مارکس معرفی نکرده است؛ بلکه محور تقسیم کار را بر روی ولایت‌الله و ولایت‌الشیطان متمرکز کرده و برای آن از نخستین روز مصادیقی را تعریف کرده است.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت‌الاسلام غلامرضا بهروز لک، مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به اهمیت محوریت رهبری در اندیشه اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از زیبایی‌های آموزه امامت، هدایت و رشد است.

وی با بیان این‌که کسانی براساس آموزه‌های امامت، آگاه و کامل هستند که در محور هدایت و صلاح جامعه قرار گیرند، افزود: منزلت و جایگاه رهبری دینی آن است که از یک افق بالا مسائل را تشخیص داده و آن را در مسیر حق، محور قرار دهد.

مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم‌(ع) با طرح این سؤال که اگر سبیل‌ها سُبل شود و اهدنا الصراط المستقیم تبدیل به صراط‌های مستقیم شود پس چه کسی می‌خواهد هدایت جامعه را بر عهده گیرد، گفت: رهبر در نظام اسلامی براساس پایه نظری نظام اهل بیت‌(ع) همواره راهنما است.

گفتنی است، حجج اسلام غفاری‌فر و بهروزلک در پایان این مراسم به سؤالات مطرح شده از سوی حضار پیرامون حوادث فتنه 88 و رخداد نهم دی پاسخ دادند. /920/پ202/ص

ارسال نظرات