۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۹۴۷۵۰
امام جمعه ساری:

زندگی ائمه اطهار سرشار از نکات آموزنده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که زندگی ائمه اطهار(ع) سرشار از نکات آموزنده است، خاطرنشان کرد: زندگی، دستورات دینی و همچنین مبارزات ائمه معصومین(ع) با حاکمان جور و ستم باید برای جامعه بیان شود.
آيت الله نور الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار با اعضای ستاد کنگره ملی امام محمد‌باقر (ع) در ساری، با تقدیر از برگزار کنندگان این کنگره در استان، گفت: بررسی و تحقق از زندگانی ائمه اطهار(ع) و بازگو کردن آن برای مردم اقدام بسیار شایسته ای است.

وی با بیان این که زندگی ائمه اطهار(ع) سرشار از نکات آموزنده است، خاطرنشان کرد: زندگی، دستورات دینی و همچنین مبارزات ائمه معصومین(ع) با حاکمان جور و ستم باید برای جامعه بیان شود.

امام جمعه ساری با تأکید براین که زندگی و دوران مبارزاتی امام محمد باقر(ع) باید به طور گونه ای تحلیلی در این کنگره مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: متولیان برگزاری کنگره امام محمد باقر(ع) به بحث تاریخ علمی، احادیث و روایات باقر العلوم توجه بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در کنگره ها باید زمان شناسی ائمه اطهار(ع)، مصائب و مشکلات دوران آن بزرگوران بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: نقطه نظرات و جهت گیری های سیاسی ائمه معصومین(ع) نیز باید توجه شود.

وی با بیان این که امامان معصوم(ع) نگاه و مدیریت خاصی در حفظ و ماندگاری تشیع داشتند، ادامه داد: متولیان دینی و فرهنگی جامعه باید این مسأله را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زمینه مناسبی برای گسترش تعالیم دینی فراهم شده است، تصریح کرد: دستگاه های دینی و فرهنگی باید از این فرصت به خوبی در جهت تعمیق باورهای دینی بهره گیرند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در ادامه این جلسه با اشاره به ارسال بیش از 120 اثر به دبیرخانه نخستین کنگره ملی امام محمد باقر(ع) در استان، گفت: مقالات برگزیده در روز برگزاری کنگره قرائت خواهد شد.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، با اشاره به دیدار اعضای برگزار کننده این دیدار هفته گذشته با حضرت آیت الله جوادی آملی در قم، از استقبال این مرجع تقلید از برگزاری نخستین کنگره ملی امام محمد باقر(ع) در مازندران خبر داد.

وی  ادامه داد: برگزاری این چنین کنگره هایی باید به گونه ای باشد که در شان ائمه معصومین (ع)باشد تا قطره ای از کرامات وبزرگواری ائمه ادا شود.

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: این کنگره پنج شنبه همین هفته با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی و سخنرانی آیت الله سید احمدی خاتمی در آستانه مبارکه پهنه کلا ساری برگزار می شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات