۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۹۴۷۷۰
امام جمعه خوی‌:

بصیرت مهم‌ترین ابزار حفظ دین و سلامت انسان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: بصیرت و شناخت صحیح امام زمان‌(عج) در دوران غیبت از ابزارهای مهم حفظ دین و سلامت انسان است.
جلسه اساتيد و طلاب حوزه علميه نمازي جلسه اساتيد و طلاب حوزه علميه نمازي جلسه اساتيد و طلاب حوزه علميه نمازي جلسه اساتيد و طلاب حوزه علميه نمازي حجت الاسلام شکوري رييس حوزه هاي علميه خوي جلسه اساتيد و طلاب حوزه علميه نمازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، رییس حوزه‌های علمیه خوی، روز گذشته در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه نمازی با اشاره به وظایف اجتماعی شیعه در عصر غیبت اظهار داشت: عصر غیبت، عصر انتظار فرج و آمادگی برای ظهور امام زمان‌(عج) است.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: در عصر غیبت شیعیان باید افزون بر حفظ خویش، مقدمات ظهور منجی عالم بشریت را آماده کرده و در ساخت جامعه آرمانی برای ظهور آن حضرت تلاش مضاعف کنند.

ثابت ماندن بر ولایت، وظیفه اساسی شیعه در عصرغیبت

حجت الاسلام شکوری پیروی از احادیث و روایات وارده از معصومین را بهترین دستورالعمل در عصر غیبت معرفی کرد و اذعان داشت: در بُعد مسائل اجتماعی، روابط مردم با یکدیگر و ساخت جامعه آرمانی برای رسیدن به ملاک و معیارهای ظهور امام زمان، بهترین راه، پیروی از احادیث و اشارات معصومین(ع) و امام زمان (عج) است.

وی در ادامه بصیرت و شناخت صحیح، کمک به فقرا، وَرَع، خوش رفتار بودن، صبر بر فقر، صبر بر دشمنی دشمنان، ثابت ماندن بر ولایت اهل بیت (ع) و همچنین انجام کارهایی که باعث نزدیکی به اهل بیت (ع) است را از جمله مواردی برشمرد که ائمه معصومین (ع) متراتب در روایات مختلف آن ها را از جمله وظایف شیعه در عصر غیبت عنوان کرده اند.

خرافه زدایی، ضرورت کنونی جامعه اسلامی

امام جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید به خرافه زدایی و مبارزه با شبهات خاطرنشان کرد: از ناحیه استکبار جهانی و پیروان مکتب های الحادی شُبهات متعددی در زمینه مهدویّت در سایت ها و رسانه های گروهی مطرح می شود که بر پیروان اهل بیت(ع) به ویژه روحانیت و طلاب ضرورت دارد بر این شُبهات پاسخ های شفاف و منطقی ارائه دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: استکبار جهانی برای خرافی جلوه دادن موضوع مهدویّت حرکت های مذبوهانه زیادی انجام می دهد و انحراف اقشار جامعه به ویژه قشر جوان را هدف قرار داده است لذا می توان گفت خرافات زدایی از ضرورت های جامعه اسلامی ما به شمار می رود و از جمله راههای مبارزه با خرافات، تشکیل گسترده کلاس های مهدویّت و پاسخ به شبهات جوانان است.

بصیرت، مهم ترین ابزار حفظ دین

رییس حوزه علمیه خوی بصیرت و شناخت صحیح از امام عصر(عج) را مهم ترین ابزار حفظ دین و سلامت انسان عنوان کرد و گفت: شناخت صحیح و یقین قوی به امام زمان(عج) در دوران غیبت از ابزارهای مهم حفظ دین و سلامت انسان است که متأسفانه، شناخت ناصحیح از آن امام همام را می توان از مهم ترین مشکلات جامعه بشری عنوان کرد.

وی با ابراز تأسف از پرداختن بیش از حد به برخی مسائل حاشیه ای اذعان داشت: عنوان کردن مسائلی چون قتل و خونریزی، معرفی چهره امام زمان(عج)، مطرح کردن مباحثی در خصوص قاتل امام زمان(عج) و یا پرسیدن این که آیا 313 تن انسان خوب وجود دارد یا نه؟ از جمله مواردی است که هیچ دردی از دردهای جامعه دینی و منتظر را دوا نمی کند.

حجت الاسلام شکوری در پایان پرداختن به مسائل مهمی چون معرفی چهره واقعی منجی عالم بشریت، آماده کردن جامعه جهانی برای ظهور مولا، چگونگی تربیت نسل ها برای خدمتگزاری در محضر امام زمان را از جمله نیازهای مهم جامعه بشری عنوان کرد که نباید از آن غافل شد./938/پ202/س

ارسال نظرات