۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۹۵۲۵۵
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان:

طلاب باید مراقب ضربه های عناصر نفوذی دشمن باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان گفت: پاسخ خواهی جامعه و هجوم دشمنان، می طلبد که طلاب، هوشیار بوده و سنجیده عمل کنند.
حجت الاسلام اكبر فرجام مدير اجرايي حوزه علميه خراسان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اکبر فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان در مراسم افتتاح نخستین دوره تربیت مربی قرآن کریم طلاب خراسان گفت: ستیز جبهه حق و باطل همیشگی است و قرآن کریم نیز در آیات مختلفی چونآل عمران 152، شرط پیروزی حق بر باطل را سستی نکردن، پیوستگی و اتحاد و مطیع رهبری بودن دانسته است.

وی افزود: با توجه به این آیه سر منشأ سستی ها، دنیا پرستی و دنیاخواهی است که نمونه آن در بیعت نکردن و ظلم به حضرت علی (ع) دیده می شود..
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با اشاره به استبداد، دیکتاتوری و ظلم رژیم طاغوت پهلوی و دشمنی آنان با دین و مذهب، خاطرنشان کرد: طلبه امروز باید هوشیار و مراقب ضربه عناصر نفوذی دشمن باشد.

مدیر اجرایی حوزه خراسان تصریح کرد: از طرف دیگر حوزویان نیز باید جواب گوی پرسش های جامعه باشند و به تبلیغ آموزه های ناب دینی بپردازند .

حجت الاسلام فرجام با بیان این که جوانان جامعه تشنه دریافت آموزه های دینی اند، گفت: دشمن در صدد مسموم نمودن فکر و اندیشه آنان است.

وی در ادامه با اشاره به خاطراتش در دوران تحصیل و فراگیری درس معالم در منزل پدری مقام معظم رهبری و سختی های آن در زمان رژیم شاه، خاطرنشان کرد: مظلومیت حوزه های علمیه و فراهم شدن فضا و شرایط برای تبلیغ آموزه های دینی، مسؤولیت امروز حوزه ها را سنگین تر کرده است.

حجت الاسلام فرجام یادآور شد: امروز باید مراقب بود و با همه وجود به رصد شر ایط و جریان ها پرداخت زیرا در غیر این صورت ممکن است رشته کار از دست مبلغان دین خارج شود.

وی در ادامه سرچشمه معارف ناب اسلامی را قرآن و فرمایشات اهل بیت (علیهم السلام) عنوان کرد و با تأکید بر توجه به انس، فهم و عمل به معارف قرآن کریم، خاطرنشان کرد: من نمی پذیرم که طلبه مبلغ با حداقل های قرآنی آشنا نباشد و به تبلیغ در روستاها بپردازد.

عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: باید در حوزه علمیه با قرآن انس گرفت و به همین دلیل تلاش مسؤولان این حوزه بر روش تدریس و تربیت مربی است.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان به آمادگی و حمایت حوزه علمیه خراسان از فعالیت های قرآنی اشاره و ابرازامیدواری کرد: دوره تربیت مربی، قاعده ای برای بنای دوره های قرآنی بهتر و بیشتر در این حوزه باشد.

حجت الاسلام فرجام با اشاره به فعالیت های قرآنی مقام معظم رهبری در زمان حضور ایشان در مشهد، اظهارداشت: مطمئناً معظم له از شنیدن برگزاری محافل قرآنی حوزه علمیه در منزل پدریشان خرسند خواهند شد.

گفتنی است 340 نفر از طلاب برادر در نخستین دوره تربیت مربی قرآن کریم که به مدت 10 هفته برگزار خواهد شد، نام نویسی کرده اند./930/د102/ص


ارسال نظرات