۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۹۵۴۳۳

25 هزار مسجد مجری طرح تلاوت نور در کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون های مساجد کشور گفت: هم اکنون 25 هزار مسجد و مرکز مجری طرح تلاوت نور در کشور هستند.
مرتضي طاهريان،معاون فرهنگي ستاد عالي کانون هاي فرهنگي وهنري مساجد کشور،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون های مساجد کشور، امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: هم اکنون بیش از یک و نیم میلیون نفر در بیش از 8 هزار و 800 کانون فرهنگی هنری مساجد کشور مخاطب این ستاد هستند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، هم اکنون 2 هزار و 777 کتابخانه دارای مخزن و 4 هزار و 500 کتابخانه باز در مساجد کشور فعال هستند که در سال جاری 40 میلیارد ریال کتاب با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه های مساجد ارسال شده است.

طاهریان با اشاره به این که توانمدسازی مجموعه کانون ها و واگذاری فعالیت های اجرایی از مهمترین اهداف راه اندازی کانون های تخصصی بوده است، ادامه داد: 300 کانون تخصصی نیز در زمینه های مختلف آموزشی، فرهنگی، هنری و اجتماعی در مساجد کشور فعالیت می کنند.

معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه تمام فعالیت های این ستاد آموزش محور است، گفت: تمامی دوره های ستادعالی با اهداف آموزشی طرح ریزی می شود، چنانچه هر ساله کتابداران، مدیران مسؤول، ائمه جماعات و اعضای کانون های فرهنگی هنری کشور در دوره های آموزشی تخصصی شرکت می کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 25 درصد مساجد کشور دارای کانون فرهنگی هنری باشند که بر اساس توافق های به عمل آمده، از سال آینده 60 درصد کانون های جدید باید در سطح روستاها راه اندازی شوند.

طاهریان همچنین با بیان اینکه هم اکنون 25 هزار مسجد و مرکز مجری طرح تلاوت نور در کشور هستند، گفت: از خرداد سال گذشته تا آبان ماه سالجاری 133 هزار جلد قرآن کریمبرای مراکز و مساجد مجری این طرح اهدا شده، افزون بر اینکه 350 خانه نور نیز با رویکرد فعالیت های قرآنی در مساجد فعالیت می کنند.

وی در پایان از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره سراسری قرآنی مدهامتان خبر داد و گفت: این جشنواره اواخر بهمن سالجاری با معرفی برگزیدگان کشوری در استان هرمزگان به کار خود پایان خواهد داد./935/پ202/س
ارسال نظرات