۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۹۵۶۵۷

نماینده ولی فقیه در کردستان با آیت‌الله علوی گرگانی دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده جدید ولی فقیه در استان کردستان و مسؤول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با آیت‌الله علوی گرگانی دیدار و گفت و گو کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه در استان کردستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان و مسؤول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، پنج شنبه شب، با آیت‌الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که در دفتر آیت الله علوی گرگانی در قم برگزار شد، این استاد برجسته حوزه علمیه قم، با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان کردستان، برای وی در این مسؤولیت مهم و حساس آرزوی توفیق کرد.

این گزارش حاکی است، حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی در این دیدار به ارائه گزارش پراخت و با اشاره به موقعیت ویژه و استراتژیک منطقه کردستان، نقشه های شوم دشمنان جهت ضربه زدن به اسلام و انقلاب را متذکر شد.

وی از استکبار جهانی و گروه های معاند نظام به عنوان دشمن مشترک مردم منطقه از جمله شیعه و سنی یاد کرد و ابراز داشت: خوشبختانه مردم این منطقه نسبت به نقشه های دشمنان آگاهی بسیار خوبی دارند.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی که چند هفته ای از انتصاب وی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کردستان و مسؤول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور می گذرد، در ابتدای شروع کار خود به شهر قم سفر کرد و به دیدار مراجع تقلید و شخصیت های برجسته حوزوی شتافت.

مراجع تقلید و علمای قم نیز در دیدارهای جداگانه، ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه، برای وی در این رسالت مهم و سنگین آرزوی موفقیت کردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با نماینده جدید ولی فقیه با ابراز خرسندی از انتصاب حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی به عنوان مسؤول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: خوشبختانه با روحیه بسیار خوبی کار را شروع کرده‌اید و امیدواریم با همین قوت کار خود را ادامه دهید.

گسترش و توسعه فعالیت حوزه های علمیه شیعه در این منطقه و تقویت اتحاد هر چه بیشتر میان علمای شیعه و سنی منطقه کردستان از مهم ترین توصیه های حضرت آیت الله مکارم شیرازی به نماینده جدید ولی فقیه در کردستان بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در دیداری که مسؤول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با وی داشت، مردم این دیار را مردمانی خونگرم، مهمان نواز و دوست داشتنی توصیف و خاطراتی از زمان تبعید خود در این شهر بیان کرد.

از مهم ترین تاکیدات و توصیه های حضرت آیت الله نوری همدانی به نماینده جدید ولی فقیه در کردستان می توان به ضرورت توجه به تقویت وحدت شیعه و سنی، مقابله جدی با وهابیون، توجه به امور فرهنگی و تاسیس و توسعه مدارس علمیه در این منطقه از کشور اشاره کرد.

گفتنی است، نماینده ولی فقیه در استان کردستان با سایر مراجع تقلید و علما از جمله حضرات آیات وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، جوادی آملی و آیات ابراهیم امینی امام جمعه قم، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، آیت الله سید محمد شاهرودی از اساتید حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کرده است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات