۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۹۵۷۲۳
استاندار خوزستان:

حضور روحانیت در برگزاری نمایشگاه‌‌های کتاب سبب ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان گفت: حضور روحانیان در نمایشگاه های کتاب سبب دلگرمی ناشران و استقبال مردم به کتاب و کتابخوانی می‌شود.
سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان
سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان،‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز که در حاشیه اختتامیه پنجمین نمایشگاه کتاب خوزستان صورت گرفت، اظهار داشت: استقبال بسیار مردم خوزستان در این نمایشگاه، بیانگر پویایی فرهنگ جامعه است.

استاندار خوزستان با بیان این که نمایشگاه‌های کتاب خوزستان نقشی اساسی در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ایفا می‌کند، گفت: نهادینه کردن فرهنگی مطالعه در جامعه نیازمند برنامه ریزی بلند مدت آموزشی و تربیتی است؛ اما برپایی نمایشگاه‌های کتاب راه مناسبی برای دسترسی علاقه‌مندان مطالعه به کتاب‌های مورد نظر با قیمت مناسب است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با تلاش‌های بسیار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، این نمایشگاه رونق خوبی پیدا کرده به گونه‌ای که استقبال مردم از این نمایشگاه پنج برابر سال های گذشته بوده است.

عالی ترین مقام اجرایی خوزستان، حضور کودکان در نمایشگاه کتاب را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ مطالعه خواند و افزود: یکی از آثار نمایشگاه‌های کتاب، برنامه‌ریزی خانواده‌ها برای کتابخوان کردن فرزندان و تهیه کتاب برای آنان است.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود، حضور روحانیت در این نمایشگاه را چشم‌گیر دانست و اظهار داشت: همواره حضور روحانیت در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب نه تنها سبب دلگرمی ناشران و مردم بوده، بلکه سبب علاقه‌مندی جوانان و نوجوانان به حضور در این مکان ها است.

وی حضور گسترده ناشران کتاب از سراسر کشور را امیدوار کننده خواند و تصریح کرد: حضور کتاب های مختلف در نمایشگاه کتاب خوزستان، موجب نمایش مانور فرهنگی ناشران کتاب است که این مسأله در گرایش جوانان و دانش آموزان به فرهنگ مطالعه نیز تأثیر‌گذار است.

احداث نمایشگاه دائمی کتاب با مساحت 50 هکتار در اهواز

حجازی از احداث نمایشگاه دائمی کتاب در اهواز خبر داد و گفت: خوشبختانه با بررسی و هماهنگی‌های انجام شده با ادارات مسکن و شهرداری همچنین کارشناسان و مهندسان پروژه استان، نخستین مرحله بهره‌برداری از این نمایشگاه‌ اواخر سال 1390 است.

عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان خاطرنشان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی، ارتقای سطح علمی جامعه، کاهش میزان بی سوادی و سهولت در خرید کتاب‌ها‌، از اهداف برگزاری نمایشگاه دائمی کتاب در اهواز است.

استاندار خوزستان، با بیان این که به زودی شاهد ایجاد چندین نمایشگاه کتاب در شهرهای استان خواهیم بود، ابراز داشت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و رفع نیازهای فرهنگی مردم سایر شهرستان‌های خوزستان این نمایشگاه‌ها برگزار می شود تا استعدادهای درخشان جوانان خوزستانی شکوفا‌ شود.

حجازی کاهش هزینه های خرید کتاب را از دیگر دستاوردهای نمایشگاه‌های کتاب در خوزستان برشمرد و گفت: در نمایشگاه‌های کتاب به سبب تجمیع کتاب‌ها، علاقه‌مندان با زمان کمتری می‌توانند کتاب‌های خود را خریداری کنند./945/پ202/س
ارسال نظرات