۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۹۵۷۸۲

فعالیت بیش از 800 روحانی طرح هجرت در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی از فعالیت 820 روحانی طرح هجرت کوتاه مدت و بلند مدت در این استان خبر داد.
حجت الاسلام صفايي، مدير حوزه علميه سفيران هدايت تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام میکائیل صفایی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، روز گذشته در دیدار معاونان تبلیغ حوزه های علمیه این استان با آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به تشریح فعالیت های این مرکز در طول سال پرداخت.

وی اظهار داشت: مساله هجرت در حوزه های علیمه که همواره مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب بوده است، به صورت جدی پیگیری می شود، چراکه شئون و ماهیت حوزه، تبلیغ معارف دینی است.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت تبریز با بیان اینکه 600 مبلغ در ماه مبارک رمضان و بیش از 500 روحانی در محرم الحرام امسال به مناطق مختلف و دورافتاده استان اعزام شدند، ادامه داد: در مناسبت های مختلف سال از جمله، ایام فاطمیه، دهه فجر و دهه آخر صفر نیز اعزام مبلغ صورت می گیرد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی از فعالیت 820 روحانی طرح هجرت کوتاه مدت و بلند مدت در این استان خبر داد و گفت: هم اکنون 170 روحانی در طرح هجرت بلند مدت در روستاها مشغول تبلیغ هستند که حداقل بایستی یک سال در منطقه مستقر باشند.

وی با بیان اینکه650 روحانی نیز در طرح هجرت کوتاه مدت فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: ثبت نام بدون محدودیت برای اعزام ماه صفر آغاز شده و روحانیان استان می توانند به معاونت تبلیغ استان مستقر در کتابخانه حضرت ولیعصر(عج) حوزه علمیه تبریز مراجعه کنند.

مسؤول دفتر معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی مدیرت رسانه، فرق و ادیان و ارتباط با آموزش و پرورش در این مرکز خبر داد.

گفتنی است، در پایان این دیدار هر یک از معاونان تبلیغ و نمایندگان شهرستانی دفتر معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم در آذربایجان شرقی به طرحخ مشکلات و مسائل تبلیغی منطقه خود پرداختند./935/پ202/س
ارسال نظرات