۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۹۵۸۳۵
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

منع حجاب با منشور سازمان ملل همخوانی ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شریفی گفت: منع حجاب هرگز با موازین حقوقی در جهان و منشور سازمان ملل همخوانی ندارد.
حجت الاسلام شريفي، رييس کل دادگستري آذربايجان شرقي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشراسلامی، نشست بررسی ابعاد حقوقی ممنوعیت حجاب در عرصه بین الملل با محوریت منع ادامه تحصیل دختران محجبه جمهوری آذربایجان، در تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به اینکه حجاب به عنوان مظهر شخصیت زن مسلمان، عامل بازدارنده از گناه و معصیت و ضامن پاکدامنی آنهاست، گفت: حجاب عامل اصلی در حفظ و حراست زن در برابر ناهنجاری ها و بی اخلاقی های هنجارشکنان است.

رئیس هیئت امنای منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی حجاب را مختص دین اسلام ندانست و افزود: حجاب از نظر اخلاق انسانی و فطری یک نیاز و ضرورت جوامع بشری است.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به اینکه در سراسر جهان امروز نیز شخصیت و وقار زنان و مردان در بهترین و متین ترین پوشش در جامعه نمایان می شود متاسقانه در برخی کشورهای اسلامی اراذل و اوباش مقدرات مسلمین را به دست گرفته اند و به مردم آزاده ظلم روا می دارند.

وی با اشاره به اینکه امروزه غرب تحمل نمادهای اسلامی را ندارد افزود: امروزه در جهان استکبار، حجاب زنان و محاسن مردان به شمشیر بران مقابله با جبهه کفر بدل شده است.

این محقق و حقوقدان با بیان اینکه منع حجاب هرگز با موازین حقوقی در جهان و منشور سازمان ملل همخوانی ندارد افزود: وقتی صحبت از حقوق مسلمانان می شود مدعیان حقوق بشر نه می بینند و نه می شنوند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی یادآور شد: این وقایع ثابت می کند که امروزه واژه "حقوق بشر" تنها برای سرکوب ملل مسلمان و آزاده مورد استفاده قدرتهای استکباری قرار می گیرد و هیچ کارکرد دیگری ندارد.

همچنین پرویز آژیده، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در این نشست تاکید کرد: دفاع از حقوق مسلمانان در سراسر جهان وظیفه دینی است، احساس می کنیم مسلمانان کشور همسایه از حق آزادی دین و عقیده به عنوان حقوق اولیه خود محروم شده اند لذا وظیفه داریم در قبال این ظلم بزرگ سکوت نکنیم.

آژیده با بیان اینکه استراتژی ما دین محوری در مقابل دین ستیزی است اظهار داشت: برادران و خواهران آذری در طول 70 سال حکومت دین ستیز دیکتاتوری سوسیالیسم، دین و شریعت خود را حفظ کردند حال چگونه دولتمردان این کشور دوباره چنین اشتباهی را تکرار می کنند؟

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه منع حجاب در کشورهای اسلامی باعث تاسف و غیرقابل قبول است تصریح کرد: اولین گام احترام به مسلمانان، رعایت آزادی اصل حجاب است.

وی با بیان اینکه منع کنندگان حجاب در راه استکبار و استعمار قرار می گیرند تاکید کرد: تاریخ معاصر در کشورهای ایران رضاخانی و ترکیه و ... نشان می دهد که مسلمانان را نمی توان از حجاب جدا کرد.

استاد دانشگاه تبریز با اظهار تاسف شدید از اقدامات ضداسلامی در کشورهای اسلامی گفت: مسئولان ممالک اسلامی در برابر مردم مسلمان خود مسئولیت دارند و هرکس در برابر حجاب می ایستد در واقع با حکم خدا دشمنی می ورزد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با اشاره به دو دیدگاه رایج در خصوص زن طی تاریخ یادآور شد: متاسفانه زن در طول تاریخ دچار دیدگاههای افراطی و تفریطی شده و همواره جایگاه متزلزلی در جواع داشته است.

وی افزود: بر اساس دیدگاه تفریطی، زن را باید کاملا پوشانده و در کنج پستوی خانه محبوس و از حضور در جامعه منع کرد.

به گفته آژیده، در دیدگاه افراطی نیز به بهانه تجددگرایی و آزادیخواهی، زنان را عریان و بی بند و بار می خواهند و از آنها به عنوان کالایی تجاری، استفاده تبلیغاتی و ابزاری می کنند.

وی با اشاره به دیدگاه سوم از زن که دین مبین اسلام منادی آن است گفت: اسلام هیچکدام از این دیدگاهها را تائید نمی کند بلکه برای زنان، ضمن حفظ عفت و حجاب، جایگاهی رفیع و والا در اجتماع قائل است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به موفقیتهای علمی، ‌اجتماعی و ورزشی زنان مسلمان و محجبه ایران اسلامی در طول 30 سال گذشته افزود: بر همین اساس نیز زنان ایران اسلامی برای تمام کشورهای مسلمان جهان به الگویی غیرقابل انکار تبدیل شده اند.

این صاحبنظر و استاد دانشگاه تبریز افزود: پیام حق طلبانه مردم مسلماتن ایران در تمام نقاط جهان مشتری دارد و این آیین حق‌مدارانه حتی با وجود مبارزه دولتهای مستبد نیز در نزد تمام ملل آزاده جهان پذیرفته خواهد شد./935/د103/س
ارسال نظرات