۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۹۶۴۶۰

همایش واعظان و مداحان هیأت های حسینی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با شب اربعین حسینی همایش تجلیل از واعظان و مداحان هیأت های عزاداری تبریز برگزار شد.
عزاداري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین نوبری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، شب گذشته در همایش تجلیل از واعظان و مداحان هیأت های عزاداری تبریز که در باغ صائب تبریزی برگزار شد، اظهار داشت: حضور روحانیت در مجالس سوگواری و عزاداری مانع نفوذ خرافات و انحرافات می شود.

وی با انتقاد از عدم بهره مندی برخی هیأت های حسینی تبریز از روحانیان گفت: درست است که استان با کمبود روحانی روبه رو است؛ اما مبلغان آگاه، توانمند و شایسته برای حضور و سخنرانی در مجالس عزاداری کم نیستند.

حجت الاسلام نوبری خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل متولیان و مداحان مجالس عزاداری با روحانیت به ضرر دشمنان اسلام است؛ از این رو بدخواهان دین همواره خواسته اند میان مجالس روضه و روحانیت جدایی ایجاد شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به صبغه دینی شهر تبریز گفت: تبریز به شهر هیأت های حسینی و عاشقان اباعبدالله مشهور است و فعالیت بیش از هزار و پانصد هیأت عزاداری در این شهر نشان از عمق ولایت مداری و ولایت محوری مردم آن دارد.

وی حضور در مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) را توفیقی برای روحانیت دانست و اظهار داشت: باید قدر حضور در این مجالس را بدانید و برای ارائه مطالب به درد بخور، مطالعات داشته باشید.

همچنین مهدی خادم آذریان به نمایندگی از مداحان هیأت های حسینی تبریز به گزارشی از فعالیت های شورای مداحان هیأت های عزاداری تبریز پرداخت./935/پ202/س
ارسال نظرات