۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۹۶۹۳۱
پایان بهمن‌ماه؛

جشنواره پرنیان عصمت در اهواز آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان، از برگزاری جشنواره پرنیان عصمت در اهواز، خبر داد و گفت: در حاشیه این جشنواره، نمایشگاهی از مدل‌های اسلامی لباس بانوان برگزار می‌شود.
حجاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مریم حیدریان، مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان، روز گذشته در نشست کمیته بانوان ستاد بزرگداشت دهه‌فجر اهواز که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: امسال با توجه به مطالعه و بررسی‌هایی که انجام شده است و همچنین مصوبات فرهنگی سفر هیأت دولت به خوزستان به نظر می‌رسد در موضوع تنوع و تعداد برنامه‌های حوزه زنان اتفاق‌های خوبی افتاده است که امید است با تحقق کامل این برنامه‌ها در ایام دهه فجر تلاش‌ها نتیجه بدهد.

وی افزود: با وجود حجم بسیار زیاد برنامه‌ها و گستردگی موضوعات حوزه زنان و خانواده، در کمیته زنان ستاد بزرگداشت دهه‌فجر برنامه‌هایی برای اجرا از ابتدای بهمن‌ماه تا روزهای پایانی ماه پیش‌بینی شده است و برخی از برنامه‌ها تا اوایل اسفندماه نیز ادامه خواهد داشت. دهه فجر را به یک ماه کامل تعمیم داده‌ایم و امیدواریم که این بازه زمانی وسیع بر کیفیت اجرای برنامه‌ها تاثیرگذار باشد.

حیدریان تصریح کرد: امیدواریم بانوان در برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه فجر، به‌ویژه در همایش «پرنیان عصمت» حضور خوب و موثری داشته باشند که این همایش به برنامه‌ای شاخص تبدیل شود. برگزاری جشنواره فرهنگی ـ اجتماعی پرنیان عصمت خبر خوشی است که امیدواریم این برنامه در سطح شهر اهواز و حداقل 2 شهرستان دیگر خوزستان به‌خوبی و با موفقیت اجرا شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: جشنواره پرنیان عصمت هفته آخر بهمن‌ و هفته نخست اسفندماه در مجموعه 13 آبان واقع در منطقه امانیه اهواز برگزار می‌شود. در جریان این جشنواره نمایشگاهی از مدل‌های اسلامی لباس زنان و دختران و همچنین نمایشگاهی فرهنگی برگزار می‌شود. این جشنواره علاوه بر بخش‌های فرهنگی، موضوعات متنوع دیگری را نیز شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در جریان این جشنواره فعالیت‌های کارگاهی وسیعی در قالب برگزاری کارگاه‌هایی با موضوعات دختران نیک، دختران و زیبایی و مادران نیکو با رویکردی نو به بحث حجاب و عفاف برای جوانان پیش‌بینی شده است. همچنین در حاشیه این جشنواره، همایش‌هایی خانوادگی با دعوت از اساتید برجسته کشوری و با موضوعات مربوط به حوزه خانواده و حجاب و عفاف برگزار می‌شود.

حیدریان با بیان اینکه نخستین جشنواره «پرنیان عصمت» در سال 87 برگزار شد و در بهمن‌ماه امسال دومین دوره این جشنواره برگزار می‌شود، گفت: سلسله برنامه‌هایی با موضوع تجلیل از طلایه‌داران حجاب و عفاف نیز در حاشیه این جشنواره پیش‌بینی شده است که در این برنامه از دختران نوجوان متوفق در این زمینه تقدیر می‌شود.

مشاور استاندار خوزستان در امور بانوان با اشاره به اینکه 18 بهمن‌ماه به نام روز «زن، منزلت زن و استحکام بنیان خانواده اسلامی» نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: به همین مناسب جمعی از بانوان در این روز به خدمت نماینده ولی‌فقیه در خوزستان خواهند رسید.

وی افزود: کمیته زنان بیش از 1100 برنامه متنوع برای دهه فجر تدارک دیده‌ که حدود 60 درصد برنامه‌ها از سوی فرمانداری اهواز اجرایی می‌شوند. لازم است به بخش‌ها و فعالیت‌های مردمی در حوزه زنان توجه‌ای ویژه‌ شود و در ایام دهه فجر فعالیت‌های مردمی پررنگ‌تر شود. همچنین لازم است برنامه‌هایی در جهت بصیرت‌افزایی نیز در اولویت ستاد قرار گیرد تا بتوان بستر مناسبی برای فعالیت زنان در حوزه مقابله با جنگ نرم فراهم شود./945/پ202/ص
ارسال نظرات