۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۹۷۳۴۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه بوشهر:

اجرای نیت واقفان در گسترش فرهنگ وقف نقش اساسی دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه بوشهر گفت: اصحاب رسانه، مدیران سازمان اوقاف، روحانیان و مبلغان با احیای فرهنگ وقف بر اساس نیاز جامعه در گسترش مبانی دینی و فرهنگ الهی بکوشند.
عباس صداقت ،‌مدير کل اوقاف و امور خيريه بوشهر


حجت الاسلام عباس صداقت، مدیر کل اوقاف و امور خیریه بوشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: نقش وقف در احیای فرهنگ دینی ما بسیار مؤثر و مشهود است و اجرای نیت واقفان خیر اندیش در گسترش فرهنگ وقف نقش اساسی دارد.

وی در ادامه افزود: بهترین پشتوانه فرهنگ دینی ما وقف است و برای این که فرهنگ دینی ما مستقل باشد و نیازی به حمایت های مادی دولتی نداشته و با تغییر دولت ها و سیاست های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آنان دچار تغییر نشود نیاز به گسترش فرهنگ وقف داریم.

حجت الاسلام صداقت اظهار داشت: احیای فرهنگ وقف مشکل تر از احیای فرهنگ دینی نیست و روحانیان همانگونه که موفق شدند نهضت عاشورا را پس از 1400 سال زنده نگه داشته و به نسل های بعدی منتقل کنند، می توانند فرهنگ وقف را احیا کرده و به دیگران منتقل کنند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که عموم مردم به دین معتقدند و پشتیبان و پیرو روحانیت هستند،‌ روحانیان با بیان احکام دینی و تبیین مسائل وقف می توانند در احیای این فرهنگ نقش داشته باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان این که در گذشته موقوفات این استان محدود به ساخت مسجد و حسینیه بوده است، یادآور شد:‌ احیای فرهنگ و ترغیب مردم به وقف و ایجاد موقوفات بر اساس نیازهای زمان و مکان از نکاتی است که باید به آن توجه شود.

وی تأکید کرد: توجه دادن مردم به ایجاد موقوفات برای ساخت مدارس، دارالایتام،‌ دارالقرآن و وقف عمومی برای خیرات و مبرات بدون قید زمان و مکان از دیگر نکاتی است که در مقوله وقف باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام صداقت تصریح کرد: اصحاب رسانه، مدیران سازمان اوقاف، روحانیان و مبلغان با احیای فرهنگ وقف بر اساس نیاز جامعه در گسترش مبانی دینی و فرهنگ الهی بکوشند./919/ت302/ع

ارسال نظرات