۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۹۷۳۶۰
یک عالم سعودی:

نسل جوان اعتقادی به برنامه های حکام عرب ندارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عربستان با اشاره به حضور نوجوانان و جوانان در قیام مردمی مصر تاکید کرد که نسل جوان اعتقادی به برنامه های حکام عرب ندارند.
شيخ سلمان العوده از علماي عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ سلمان العوده از علمای وهابی عربستان، شب گذشته در شبکه ماهواره ایmbc، از حکام عرب خواست تا عدالت و تسامح را میان ملت منتشر سازند و از مسدود کردن رسانه ها برای جلوگیری از انتشار واقعیت ها خودداری نمایند.

وی گفت: مردم مصر سالهاست که در وضعیت بدی قرار دارند و می خواهند با تشکیل دولت جدید به این وضعیت پایان دهند و حقوق خود را بازپس گیرند.

شیخ سلمان العوده افزود: حکام عرب باید پیش از اینکه شاهد حضور جوانان در خیابان ها باشند به درمان مشکلات بپردازند و بدانند در صورتی که این امر اتفاق بیافتد نمی تواند بر اوضاع کشور تسلط یابند و در مقابل اراده مردم ناتوان می مانند.

این عالم عربستانی با اشاره به قیام میلیونی مردم مصر تصریح کرد: این قیام تنها به مسلمانان اختصاص ندارد بلکه همه مردم به بهانه های مختلف در این قیام حضور دارند و همانگونه که مشاهده می کنیم اکثر این افراد را دانش آموزان دبیرستانی و دانشگاهیان تشکیل می دهند و این امر نشانی می دهد که حکومت های عربی نتوانسته اند نسل جدید را جذب کنند و برنامه های آنان با اعتقادات نسل نوجوان و جوان سازگار نیست.

وی دولت های عربی را به عبرت گرفتن از اوضاع مصر دعوت کرد و اظهار داشت: همه مسوولانی که اسباب نارضایتی مردم را فراهم کرده اند باید محاکمه شوند و از حکام عرب می خواهم تا از آنچه هم اکنون در مصر در جریان است درس عبرت بگیرند و به حل مشکلات کشور بپردازند./980/گ
ارسال نظرات