۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۹۷۷۷۸
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز:

پدیده صدور انقلاب و اسلامگرایی، دشمن را سردر گم کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سالک با اشاره به رشد اسلامگرایی در جهان گفت: امروزه پدیده صدور انقلاب در کشورهای تونس، مصر، اردن و یمن در حال وقوع است و این به برکت جانفشانی و ایستادگی مردم ما در راه اسلام است.
حجت‌الاسلام احمد سالک ، سخنگوي جامعه روحانيت مبارز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک از پیشگامان انقلاب اسلامی در اصفهان، امروز در همایش طلاب و روحانیون اصفهان که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به خاطراتی از دوران انقلاب‌ گفت: نقش علما در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار بالنده و بلند بود.

وی با بیان این‌که علمای حوزه‌های علمیه همیشه مدافع اسلام بوده و هستند، ابراز داشت: در آن زمان علمای اصفهان در مقابله ای با روشنفکرانی که اسلام را با خطر مواجه می کنند، از سابقه ای درخشان تر برخوردارند.

حجت الاسلام سالک با بیان این‌که در حال حاضر شرایط جمهوری اسلامی ایران بسیار عالی است، افزود: نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، علمی، نظامی و فن‌آوری در جهان رشد قابل تحسینی داشته و بر همین اساس به عنوان ام القرای جهان اسلام نقش آفرینی می کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به برگزاری اجلاس رؤسای مجالس در چند هفته پیش در یکی از کشورهای منطقه گفت: بنا بود لیستی از درخواست‌های آمریکا در این اجلاس به تصویب برسد که جمهوری اسلامی به شرط حذف این لیست شرکت کرد.

وی ابراز داشت: در این اجلاس نه تنها خواسته آمریکا محقق نشد بلکه رییس مجلس بحث ملت های مصر و تونس و فلسطین را مطرح کرد و با محکومیت آمریکا، بیانیه مقتدارنه اجلاس به نفع انقلاب رقم خورد.

حجت الاسلام سالک به رشد انقلاب در زمینه فن‌آوری‌های فضایی و هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در زمینه اقتصاد هم بحث هدفمندی یارانه‌ها به منظور قرار‌گرفتن قطار اقتصاد در ریل عدالت و الهی آن در حال انجام شدن است.

وی کاهش اختلاف طبقاتی، رفع مشکلات اقتصادی، کاهش فساد مالی، تحول در زندگی فقرا و جلوگیری از اسراف را از نتایج این طرح عنوان کرد و افزود: همت باید در تحقق صحیح این طرح گام برداریم.

این پیشگام انقلاب ادامه داد: امروز در حالی که کشورهای جهان و کشورهای منطقه در التهاب هستند، آرامش خوبی در کشور ما حکم فرما است.

وی استقلال را از دیگر نعمت‌های انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: یک روزی آمریکا آقابالاسر کشورها بود؛ اما امروز رشد اسلام‌خواهی در جهان کاهش قدرت و نفوذ سلطه‌گران را به همراه داشته است.

حجت الاسلام سالک تصریح کرد: رشد اسلامگرایی در جهان، آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها را به سردرگمی و چه کنم چه کنم انداخته است.

وی ادامه داد: انقلاب مردم مصر و تونس نمونه بارز آن است و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک کشورهای اردن، یمن و عربستان هم با انقلاب اسلامی مردمی روبه‌رو شوند.

حجت الاسلام سالک با اشاره به تلاش دشمن برای شکست نظام از راه‌های مختلف گفت: امروز دشمن با برنامه‌ریزی سنگین در جبهه جنگ نرم، درصدد تحقق اهداف خود است که خطر آن بسیار سنگین تر از جنگ سخت است.

وی به گسیل هزاران فرقه عرفانی از سوی غرب در کشورهای مسلمان‌ گفت: هزاران پایگاه‌های اینترنتی و شبکه ماهوراه ای با ساخت برنامه‌های ضد دینی و مستهجن، دین مردم به ویژه جوانان ما را هدف قرار داده اند.

حجت الاسلام سالک گفت: از چشم انداختن روحانیت، تحریف عاشورا و انتظار و ایجاد اختلاف شیعه و سنی و رشد قومیت گرایی از اهداف دشمن است که افرادی چون‌«مایکل برانت» به آن اشاره کرده‌اند و باید مراقب آن بود.

وی با بیان این‌که آینده روشن برای شیعه در حال رقم خوردن است، گفت: در حال حاضر زلزله صدور انقلاب در کشورهای تونس، مصر، اردن و یمن در حال وقوع است و این به برکت جانفشانی و ایستادگی مردم ما در راه اسلام است.

حجت الاسلام سالک ابراز داشت: در حال حاضر جامعه تشنه مسائل اسلامی به دور از خرافه و پیرایه است و این رسالت ما را به عنوان محافظان اسلام دوچندان می‌کند./965/پ202/س
ارسال نظرات