۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۹۸۱۴۰
مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان:

وحدت کلمه، اسلام را امپراطور فکری و فرهنگی جهان می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان انتخاب ولادت پیامبر گرامی اسلام به عنوان هفته وحدت را یکی دیگر از شاهکار های امام خمینی (ره) در راستای اتحاد مسلمانان دانست.
حجت الاسلام سپهر، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان
حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام، از سوی امام خمینی (ره) توطئه دشمنان اسلام را خنثی کرد، ابراز داشت: انتخاب ولادت حضرت رسول اکرم (ص) که به روایت اهل سنت 12 ربیع الاول و به روایت شیعه 17 ربیع الاول است، از سوی بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران به عنوان هفته وحدت در راستای ایجاد وحدت مسلمانان جهان صورت گرفته و این انتخاب شاهکاری دیگر را در عرصه وحدت اسلامی از سوی امام خمینی (ره) رقم زد.

وی با اشاره به این که پیامبر اسلام (ص) اساس اسلام را اتحاد و وحدت کلمه می داند، تاکید کرد: وحدت در پایه های بنیادی اسلام نقشی تاثیر گذاری ایفا می کند و هر حرکت اسلامی خارج از محدوده وحدت، محکوم به شکست خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اذعان داشت: اندیشه وحدت اسلامی یکی از مؤلفه های پیروزی انقلاب اسلامی است و اگر امر وحدت در گفتمان امام خمینی (ره) به ترجمان عملی مردم در راهپیمایی ها نمی رسید، انقلاب اسلامی به پیروزی نهایی نمی رسید.

وی با بیان این که وحدت یک شعار گسترده جهانی است تصریح کرد: اندیشه وحدت اسلامی در عصر کنونی در مصر و تونس تبلور یافته و از یک شعار گسترده تبدیل به حرکتی گسترده شده است که تمام کاخ های فکری و استبداد عملی غربی را ویران و حسنی مبارک را مانند فرعونیان مصر در ورق های سیاه زباله دان تاریخ جای دادند.

دبیر شواری فرهنگ عمومی خوزستان ابراز داشت: دولت های اسلامی جهان در عصر کنونی، باید دست از اسلام امریکایی و تفکرات ضد اسلامی استکبار جهانی شسته و پایه های اندیشه و وحدت اسلامی را در میان خود مستحکم کرده تا به وحدت واقعی مورد توجه خدا و رسول گرامی اسلام(ص) دست پیدا کنند.

وی عنوان کرد: همه مسلماننان جهان برای شناخت ابعاد وحدت اسلامی باید در خط بزرگان و عالمان دینی خود حرکت کنند تا هیچ گونه شکافی از سوی دشمنان قسم خورده اسلام متوجه وحدت آن ها نشود.

حجت الاسلام سپهر، یادآور شد اکنون وقت آن رسیده است که وحدت جهان اسلام به جنگ همه اتحادهای پوشالی صهیونیستی و لیبرالیستی غربی برود و گستره فرهنگ اسلام را با تفکرات الهی و اسلامی وسیع تر کرده و این انقلاب عظیم الهی را در ساحل آرامش، بر تخت امپراطوری فکری و فرهنگی اسلامی جهان بنشاند.

وی افزود: نخبگان جهان اسلام باید در نقطه ای به نام وحدت الهی به هم برسند که این مهم سبب جهانی شدن اسلام می شود، در غیر این صورت وحدت در میان دشمنان تقویت و موجبات شکست مسلمانان را پدید می آورد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، تصریح کرد: ملت های اسلامی در معرفی عالمان بزرگ دینی نقش بسیار مهمی را باید ایفا کنند، زیرا فرمایشات آن ها سبب عملی شدن تئوری های وحدت در بین مسلمانان خواهد شد و شناخت این عالمان دینی سبب بصیرت افزایی در میان ملت های مسلمان می شود.

وی با اشاره به این که وحدت محوریت و اساس بنیان اسلام است بیان داشت: مسلمانان اگر خواستار دست یابی به وحدت و اتحاد مورد نظر اندیشه های الهی اسلام در عرصه حکومتی هستند، باید تحت امر یک محور به تعامل و تفاهم برسند و این محور، خدا و پیامبر(ص) و اندیشه های متعالی اسلام است که سبب به ثمر رسیدن ایده آل ها و حاکم شدن فرهنگ اسلامی در جهان می شود./945/ت302/ص
ارسال نظرات