۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۹۹۳۷۶
آموزش مدرسه علمیه جهانگیرخان قم:

پژوهش نیازمند ورود در عرصه برنامه‌ریزی آموزشی مدارس علمیه است

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم اسلامی بیان داشت: برای ارتقای پژوهش در سطوح پایین حوزه‌های علمیه باید ساعتی رسمی برای آن تعیین شود.
پژوهش


حجت‌الاسلام افشارپور، معاون آموزش مدرسه علمیه جهانگیرخان قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: یکی از مهمترین عوامل در پیشرفت تحصیلی طلاب، پرداختن به تحقیق و پژوهش است.

وی ادامه داد: پژوهش فرآیند است که موجب می شود طلاب شیرینی آموزش را بچشند و در ادامه راه  گام‌های محکم‌تری بردارند.

این محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز نیازمند نهادینه کردن پژوهش در سطوح پائین حوزه‌های علمیه هستیم به گونه‌ای که طلاب در همان حد معلوماتی که دارند به تحقیق بپردازند و معلومات خود را با پژوهش گسترش دهند.

وی اظهار داشت: پژوهش در سطوح پایین حوزه نه به مقصد کشف مسائل جدید و در انداختن مطالب نو است، بلکه به منظور تقویت روحیه پژوهشی طلاب و در مسیر رشد پژوهشی قرار گرفتن است.

این محقق علوم اسلامی گفت: متاسفانه امروز پژوهش حالت آموزشی پیدا کرده است و فراگیران آن کمتر به عملیاتی شدن آن می‌اندیشند.

وی یکی از موانع پژوهشی را تراکم بالای برنامه های آموزشی عنوان داشت و گفت: برگزاری چهار درس، مباحث و نوشتن جزوه زمان بر است و موجب کمرنگ شدن پژوهش طلاب می‌شود.

حجت الاسلام افشار زاده عنوان داشت: برای ارتقای پژوهش در سطوح پایین حوزه های علمیه باید ساعتی رسمی برای آن تعیین شود.

وی ادامه داد: بعد از تاسیس معاونت پژوهش در مدارس، توجه به پژوهش در مدارس حوزه علمیه افزایش یافت اما باید ضعف امکانات پژوهشی را قبول و برای رفع آن تلاش کنیم.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: باید سرمایه‌گذاری بیشتری در امر پژوهش صورت گیرد و امکانات کتابخانه‌ای و رایانه‌ای به مدارس اختصاص یابد.

وی گفت: باید کلاس های روش تحقیق در جهت آموزش روش‌های گوناگون پژوهش دینی، روش کاربردی کردن معلومات و اطلاعات و اصول تحقیق استاندارد برگزار شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات