۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۹۹۸۷۳
امام جمعه خوی:

نیروی انتظامی امانتدار اسرار مردم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری گفت : نیروی انتظامی با توجه به گستردگی و محتوای مأموریت‌های این نهاد، صندوق اسرار مردم است.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري امام جمعه خوي حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري امام جمعه خوي حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی، امروز در جلسه توجیهی فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی خوی به  گستردگی فعالیت‌های نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: بخش مهمی از امورات زندگی مردم در حوزه مأموریت نیروی انتظامی قرار دارد که اگر نیروی انتظامی را با توجه به گستردگی و محتوای مأموریت‌های آن، صندوق اسرار مردم بدانیم، اغراق نکرده‌ایم.

وی در ادامه برقراری نظم و امنیت در جامعه، برخورد با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی، جلب، بازجویی، تشکیل پرونده و بازداشت متهمان و مجرمان، تحقیق و بررسی در زمینه سوابق اشخاص در استعلام‌ها و همچنین بازرسی از منازل و سایر مجموعه‌ها بر‌اساس قوانین مربوطه از جمله اقدامات روزمره پرسنل نیروی انتظامی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام شکوری رسیدگی به امورات مربوط به اماکن، تشکیل پرونده، بازجویی و تحقیق در اختلافات خانوادگی، مدیریت بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها و همچنین کنترل مسائل اخلاقی جامعه را از دیگر فعالیت های گسترده و روزمره نیروی انتظامی عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مکارم اخلاق را برای پرسنل نیروی انتظامی ضروری عنوان کرد و افزود: هر مقدار مسؤولیت‌های انسان گسترده و سنگین باشد به همان مقدار احتمال انحراف و آسیب‌پذیری برای انسان مسؤول بیشتر است، اینجا است که توجه جدی به بایدها و نبایدهای اخلاقی ضرورت پیدا می‌کند.

رییس حوزه‌‌های علمیه خوی توکل بر خدا و دوری جستن از گناه و لغزش را از جمله بایدهای پرسنل نیروی انتظامی عنوان و خاطر‌نشان کرد: جهل به عیب خود، کوچک شمردن گناه، بداخلاقی و تجاوز به حقوق دیگران از مواردی هستند که پرسنل نیروی انتظامی بر حسب دائره وظایف و مسؤولیت‌های خود لازم است از آن دوری کنند.

وی در پایان عملکرد نیروی انتظامی و هنگ مرزی در کشور به‌ویژه در منطقه مرزی آذربایجان غربی را عملکردی موفق و قابل قبول ارزیابی کرد و اذعان داشت: جای قدردانی و سپاسگزاری است که با تلاش‌های شبانه روزی نیروهای مسلح، بسیج مردمی، مرزبانان و مرزنشینان غیور نظام جمهوری اسلامی شاهد امنیتی پایدار در استان هستیم./938/پ202/س
ارسال نظرات