۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۶۷۵۸۲۴
یادداشت؛

به جای سلب مسؤولیت پیش شروط رهبری برای بازگشت به نظام را اجرا کنید

به جای سلب مسؤولیت پیش شروط رهبری برای بازگشت به نظام را اجرا کنید
رییس دولت اصلاح طلب به جای سلب مسؤولیت، پیش شروط رهبری برای بازگشت به نظام مانند اعلام صحت انتخابات 88، دفع اتهام علیه حکومت و جبران اشتباهات گذشته این جریان را اجرا کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، گمانه‌زنی‌ها با یک خبر گنگ و مبهم آغاز شد، سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق جمهوری اسلامی ایران با نوشتن نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب مطالبی را به ایشان منتقل کرده است که حتی ابطحی رئیس دفتر او در زمان ریاست جمهوری نیز چیزی نمی‎‌داند و در پستی اینستاگرامی نوشت: «آقای خاتمی نامه ای سربسته توسط یکی از نزدیکانش تحویل دفتر رهبری داده است و همان طور در بسته تحویل رهبری معظم شده است. از همین کارش مشخص است که قصدش تبلیغات و بده بستان های جاری نبوده است.»

بی بی سی تحلیل‌های مختلفی را درباره ماهیت این نامه و چرایی آن بیان کرده است و از طرف دیگر رادیو فردا با رپورتاژی بی‌نظیر آن را برای حل مشکلات کشور توصیف کرده است. به راستی اگر بنا بود تا محتوای نامه 37 صفحه‌ای رییس دولت اصلاحات به مقام معظم رهبری رسانه‌ای نشود، چرا با این حجم از بمباران محتوایی و تحلیلی از سوی اصلاح‌طلبان رو به رو شدیم و اگر بنا بود تا رسانه‌ای شود، این سایه‌نشینی سیاسی و غبارافکنی با چه نیتی صورت می‌گیرد؟ چند مسئله درباره ابهامات موجود در نامه خاتمی وجود دارد:

1. خاتمی برای اولین بار مسئله آشتی ملی را مطرح کرد؛ در همان ایام شخصیت ها و گروه های همسو با اصلاحات با فشار رسانه‌ای بالا آن را تبدیل به یک موضوع ملی کردند تا رهبر انقلاب فرمودند: «مگر مردم با هم قهر هستند که بخواهند آشتی کنند؟ قهری وجود ندارد، البته مردم ما با کسانی که در سال ۸۸ به روز عاشورای حسینی اهانت کردند و با قساوت و لودگی و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر هستند و با آنها آشتی هم نمی‌کنند.» 27 بهمن 1395

2. مسئله‌ای که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب درباره باغی انقلاب عنوان شده بود، عدول از ادعای تقلب یا اثبات آن است. مدعیان اصلاحات تصور می‌کنند که پس از یازده سال از فاجعه فتنه 88 مردم فراموش کردند که 9 ماه کشور را به وسط بحران بردند و نتیجه آن چیزی جز معطل ماندن کشور و ایجاد اغتشاش و ناامنی و در نتیجه افزایش سطح تحریم‌ها نبوده است.

3. بهتر است تا رییس اصلاحات به جای ابراز نمایشی وفاداری به ارزش های نظام درباره ابهامات موجود از دیدار خود با ملک عبدالله پیش از انتخابات 88 و گرفتن بودجه از عربستان برای انتخابات سخن بگوید و ابهامات موجود درباره پول‌های کثیف در انتخابات را غبارزدایی کند تا با این مسیر بتواند به سوی صلاح حرکت کند. مسئله مهمی در جریان است و ابهامات سنگینی درباره اطرافیان خاتمی وجود دارد که تنها با موضوع نامه‌نگاری مسئله حل نمی‌شود.

4. به نظر می‌آید رییس دولت اصلاح طلب به جای سلب مسؤولیت، پیش شروط رهبر معظم انقلاب برای بازگشت به نظام مانند اعلام صحت انتخابات 88، دفع اتهام علیه حکومت و جبران اشتباهات گذشته این جریان را اجرا کند تا یک گام به سوی اعتمادسازی نظام و مردم حرکت کرده باشد./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بایرام
United States
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
طاعت از مستکبران مصداق بت‌پرستی مدرن است.
0
0