۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۷۶۴۶۹
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد:

ظرفیت حوزه علمیه پاسخگوی تعداد متقاضیان نیست

ظرفیت حوزه علمیه پاسخگوی تعداد متقاضیان نیست
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: ظرفیت جذب افراد در حوزه های علمیه بین 5 تا 6 هزار نفر است و تعداد متقاضیان ثبت نام بیش از ظرفیت موجود است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه در رابطه با پذیرش حوزه علمیه برادران پیش از ظهر امروز در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت برگزارشد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با تبریک اعیاد رجبیه و شعبانیه به خصوص مبعث رسول اکرم (ص) گفت: آغاز نزول قرآن بر قلب پیامبر(ص) با کلماتی چون «اقرأ» و «علم» بوده و این بدان معنی است که بعثت ایشان بعثت نور، قلم و علم است و قرآن را کسی نازل کرده که عالم به اسرار آسمان و زمین است و حوزه های علمیه میراثدار رسول اکرم (ص) هستند و رسالتشان رسالت ایشان بوده و باید به پروش جامعه و دین بپردازند و سنگربان جامعه باشند.

ثبت نام به صورت مجازی و حضوری

معاون آموزش حوزه علمیه با اشاره به ثبت نام حوزه علمیه برادران از امروز اظهار داشت: ثبت نام حوزه علمیه برادران آغاز شده و تا پایان اردیبهشت 1400 ادامه دارد و علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://www.paziresh.ismc.ir/ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی بیان داشت: دفترچه ثبت نام در سایت پذیرش بارگزاری شده و داوطلبان می توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند، البته علاقمندان می توانند برای ثبت نام به مدارس دارای مجوز و مراکز مدیریت استان ها هم مراجعه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد ابراز داشت: از ائمه جمعه و جماعات، طلاب طرح هجرت، و اساتید سطوح مختلف در جای جای کشور و همه کسانی که دل در گرو محبت اهل بیت (ع) دارند، درخواست می کنیم تا نسبت به دعوت افراد مستعد به تحصیل علوم حوزوی اقدام کنند و رسانه ها نیز در این مهم نقش برجسته ای به عهده دارند.

معاون آموزش حوزه علمیه گفت: رویکرد ما درچند سال اخیر به‌گزینی بوده و در همین راستا سطح معدل افرادی که در این سال ها جذب حوزه شده اند به بالای عدد 17 رسیده است.

وی بیان داشت: ظرفیت جذب افراد در حوزه های علمیه بین 5 تا 6 هزار نفر بوده و تعداد متقاضیان ثبت نام بیش از ظرفیت موجود است که 1000 نفر از این تعداد در مدارس علمیه قم جذب می شوند. همچنین دانشجویان واجد شرایط طبق شرایطی که در دفترچه راهنمای ثبت نام آمده می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد بیان داشت: ساعت 9 صبح جمعه 18 تیرماه 1400 به عنوان زمان آزمون ورودی حوزه های علمیه مشخص شده و در صورت نبود مشکلات کرونایی این آزمون، به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

کاهش متقاضیان سفیران هدایت به علت غیر واقعی بودن ارزش مدرک آن

معاون آموزش حوزه های علمیه در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری رسا در رابطه با گله مدیران برخی مدارس حوزه های علمیه از کاهش متقاضیان ثبت نام گفت: این کاهش ثبت نام در برخی مراکز مانند سفیران هدایت اتفاق افتاده و در مجموع حتی با افزایش متقاضی روبرو بوده ایم.

وی افزود: علت کاهش متقاضیان پذیرش در سفیران هدایت مشکلاتی بود که فارغ التحصیلان این مرکز در جذب در ارگان ها و نهادها با آن روبرو بودند چرا که مدرک سفیران سطح 2 است ولی این مدرک غیر واقعی است و برای حل این مشکل تلاش هایی برای واقعی سازی این مدرک در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد اظهار داشت: در برنامه جدید آموزشی حوزه های علمیه، موضوعات مختلفی همچون انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، با نگاهی ویژه گنجانده شده است./1399/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
احمد
Iran, Islamic Republic of
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
با سلام و خسته نباشید
کاش خبرگزاری رسا مشکلات طلاب سفیران هدایت رو هم به گوش مسئولین حوزه برسونه
1
0
یا علی
Iran, Islamic Republic of
۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۲
سلام علیکم
آخه این چه تیتریه که انتخاب کردید؟
«کاهش متقاضیان سفیران هدایت به علت غیر واقعی بودن ارزش مدرک آن»
کجای جلسه این موضوع به این صورت مطرح شد؟ حداقل کمی امانت دار باشید!
ضمنا مصاحبه امروز ایشون رو هم بخونید. این هم لینکش:
https://hawzahnews.com/xb5Q4
0
0