۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۷۷۱۲۶
حجت الاسلام و المسلمین رستمی:

فضای مجازی و تاکید بر سند دانشگاه اسلامی رویکرد اصلی نهاد است

فضای مجازی و تاکید بر سند دانشگاه اسلامی رویکرد اصلی نهاد است
رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به سند دانشگاه اسلامی گفت: رویکرد نهاد در دوره مدیریت جدید، تاکید بر سند دانشگاه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی با اشاره به رویکرد نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در دوره مدیریت جدید گفت: اتفاق مهم در نهاد راه اندازی فرآیند تصمیم سازی به عنوان شورای راهبردی در نهاد است که این شورا در قالب ۵ کارگروه به بررسی ایده‌ها، تصمیم سازی و تصمیم‌گیری در سطح نهاد می‌پردازد. هر پیشنهادی که به نهاد ارائه شود در کارگروه‌های تخصصی مرتبط به صورت دقیق بررسی می‌گردد و در صحن شورای راهبردی تصمیم درباره آن گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع بعدی بحث حضور نهاد و فعالیت در فضای مجازی است که اتفاقات رخ داده اتفاقاتی خوب و بزرگ است. از موفق‌ترین اقدامات در ایام کرونا، سامانه آموزش مجازی دروس معارف است که از بخش آموزش مجازی نهاد این مطالبه وجود دارد که بهتر است رویکردها را مجدد بازنگری نمایند. فضای مجازی جز اولویت‌ها و دغدغه‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است.

وی در ادامه افزود: مسئولان در دفاتر استانی، شورای استانی را به عنوان اتاق فکر همکاران نهاد ببینند و تمام حوزه‌های مرتبط با دانشجو و دانشگاهیان در این شورا به صورت جدی مورد بررسی قرار بگیرد؛ یک موضوع مهم برای شورای استانی، بحث در باب اقتضائات دانشگاهی در دوران کرونا و پسا کرونا است و باید در این باره تاملاتی صورت بگیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به سند دانشگاه اسلامی گفت: رویکرد نهاد در دوره مدیریت جدید، تاکید بر سند دانشگاه اسلامی است. گفتمان‌سازی در این حوزه در حال انجام است و خلاصه‌اش اینکه در بخش‌های آموزشی و پژوهشی و مدیریت دانشگاه اسلامی هم باید مانند بخش فرهنگی فعالیت داشته باشیم و امید است ان‌شاالله در این بخش دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات