۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۷۷۲۶۵

اولین سخنران که بی‌کفایتی ‌بنی صدر را تبیین کرد چه کسی بود؟

اولین سخنران که بی‌کفایتی ‌بنی صدر را تبیین کرد چه کسی بود؟
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد غفاری قره باغ در یادداشتی نوشت: آیت‌الله غفاری قره‌باغی نخستین سخنران باکفایت برای تبیین بی‌کفایتی اجرایی و سیاسی ‌بنی‌صدر بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد غفاری قره باغ عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به مناسبت هشتم فروردین ماه سالروز رحلت آیت‌الله غفاری قره‌باغی یادداشتی نوشته است که در ادامه از نظر شما می‌گذرد:

خانه اش در یکی از شلوغ‌ترین مناطق شهر بود و در دسترس همه‌ی مردم. معتقد بود که انقلاب برای پابرهنگان است و به همین دلیل زندگی مسئولین را در مناطق بالای شهر، مُنافی شأن یک مدیر انقلابی می‌دانست.

مبالغ کلانی از وجوهات شرعی، همواره توسط مردم متدین، به ایشان تحویل داده می‌شد، بدون آنکه یک ریال صرف خودش یا فرزندانش بشود.

با اعتمادی که مردم به او داشتند، توانست سازه‌ی ساختمان بیمارستان فوق تخصصی قلب حضرت سیدالشهدا علیه السلام را به اتمام برساند و تحویل دانشگاه علوم پزشکی دهد.

وقتی برخی از محترمین به او پیشنهاد دادند که بیمارستان را به نام خودت تأسیس کن! با حرارت تمام گفت که از ابتدا نیت نموده‌ام که به نام نامی شهید مظلوم کربلا بنا شود.

صبح روز رحلتش، شخصی از متدینین شهر تماس گرفت و بدون اطلاع از رحلت ایشان، خبر از خواب دیشبش داد که قبر حضرت آیت الله را در ورودی حرم مطهر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام زیارت کرده است.

ادعای پدری برای شهر و استان نمی‌کرد؛ اساساً مرد ادعا نبود، ولی محرومان و فقرای شهر، در روز رحلتش گفتند گویا پدرمان را از دست دادیم. پدر فقرای شهر بود و از محل صندوق مستمندان، کمک فراوانی به آنان نمود.

عمیقاً به ولایت فقیه به عنوان یک داده‌ی فقهی و عقیدتی اعتقاد داشت، و در فتنه ۸۸ جانانه از ولی فقیه دفاع کرد و خودش را با همه فقاهت و درایتش، سربازی از سربازان ولی فقیه نامید!

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات