۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۸۰۵۴۳
دبیر دوازدهمین دوره جشنواره علامه حلی:

۱۵ هزار اثر در جشنواره علامه حلی مورد ارزیابی قرار گرفت

۱۵ هزار اثر در جشنواره علامه حلی مورد ارزیابی قرار گرفت
حجت الاسلام مازنی گفت: ما در جشنواره حاضر ۱۵ هزار و ۸۲۱ اثر را در قالب‌های مختلفی مانند کتاب، مقاله، تحقیق پایانی و پایان نامه پذیرفته‌ و مورد ارزیابی قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم تقدیر از برترین آثار پژوهشی طلاب جوان سراسر کشور در دوازدهمین جشنواره علامه حلی در مرکز مدیریت خواهران حوزه‌های علمیه قم با حضور آیت الله حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله بهجت پور، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام و المسلمین عماد، رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه و تعدادی از برگزیدگان جشنواره علامه حلی برگزار شد.

حجت الاسلام مازنی دبیر جشنواره علامه حلی به ارائه گزارشی از آثار ارسال شده به این جشنواره پرداخت و گفت: کمیت آثار ارسال شده به دوره دوازدهم جشنواره علامه حلی حاکی از گسترش پژوهش در میان طلاب جوان و توجه به تولید آثار علمی بوده است.

وی ادامه داد: این نشانه امیدبخش، از درخت پرمیوه پژوهش خبر می‌دهد که شاخه‌ها و برگ‌های آن به سراسر کشور رسیده و مؤلفه‌ای مؤثر برای اقتدار آینده حوزه‌های علمیه و نظام اسلامی خواهد بود.

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره علامه حلی کیفیت آثار ارائه شده در این دوره از جشنواره را حائز اهمیت و توجه قرار داد و اظهار داشت: ما در شاخص‌های ارائه مقاله مانند پردازش محتوا توسط نویسنده و کیفیت استنتاج در پژوهش شاهد رشد قابل توجه‌ای بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در جشنواره حاضر گزارش مجموع آثار رسیده به جشنواره حاصل قلم به دست گرفتن ۱۲ هزار و ۲۹۲ طلبه جوان سراسر کشور در سال ۱۳۹۸ در قالب تألیف، تصحیح و ترجمه بوده است.

حجت الاسلام مازنی با بیان ارائه آثار در قالب‌های مختلفی مانند کتاب، مقاله، تحقیق پایانی و پایان نامه به دوازدهمین دوره جشنواره علامه حلی عنوان کرد: ما در جشنواره حاضر ۱۵ هزار و ۸۲۱ اثر را پذیرفته‌ و در این دوره از جشنواره شرکت داده ایم.

وی در ادامه بیان گزارش آثار ارسالی به این دوره از جشنواره گفت: مجموع آثار برادران ۸۲۶۷ و خواهران ۷۵۵۴ اثر بوده است، برادران ۷۹۳۳ و خواهران ۵۵۷۴ مقاله ارائه داده‌اند، ۸۰ کتاب توسط برادران و ۶ کتاب توسط خواهران تألیف یا ترجمه شده است، خواهران ۱۶۲۷ و برادران ۱۸۵ تحقیق پایان تولید کرده‌اند و در تدوین پایان نامه سهم خواهران ۳۴۷ و سهم برادران ۶۹ اثر بوده است.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات