۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۸۷۳۰۴
رئیس مجمع خیرین مسجد ساز استان قم:

از طریق مساجد می توان ایمان جوانان را بیمه کرد

از طریق مساجد می توان ایمان جوانان را بیمه کرد
محمد خامه یار گفت: اگر بخواهیم نسل جوان را بیمه کنیم از طریق همین مساجد شدنی است چون در تربیت جوانان انقلابی هیچ چیزی به اندازه مسجد نمی توان مؤثر واقع شود.
جناب آقای محمد خامه یار رئیس مجمع خیرین مسجد ساز استان قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در قم گفت: مسجد پایگاه عبادی و دینی بوده و به عنوان یک پایگاه اجتماعی در برهه ها و وضعیت های مختلف نقشی اساسی دارد و در بحران هایی مثل سیل و زلزله و در همین بحران اخیر کرونا اجتماع قوی ایجاد کرده است و همچنین از طریق همین مساجد به نیازمندان کمک صورت می گیرد.
 
وی افزود: اولین اقدام نبی اکرم پس از ورود به مدینه تأسیس مسجد قبا بود که با کمک مردم پایگاه اجتماعی در همان ابتدا تأسیس شد؛ ایجاد یک اجتماع قوی و جامع توسط مسجد انجام می گیرد البته در طول سال ها سعی شده از نقش و اهمیت مسجد کم شود و در عرض مسجد نهاد هایی به همین منظور راه اندازی شد؛ در پیام های رهبری به خصوص پیام ایشان به اجلاس هجدهم نماز به محوریت مساجد تأکید شده است.
 
رئیس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: اگر بخواهیم نسل جوان را بیمه کنیم از طریق همین مساجد شدنی است چون در تربیت جوانان انقلابی هیچ چیزی به اندازه مسجد نمی توان مؤثر واقع شود از همین رو با توصیه رهبری نهاهای مانند بسیج و کانون های مساجد در کنار مسجد فعالیت می کنند.
 
وی با اشاره به اهمیت شهرسازی در فرهنگ گفت: امروز بانک ها بهترین مکان و ساختمان را دارند اما در گذشته بهترین معماری ها متعلق به مساجد بوده و باید بهترین جاذبه و مکان را برای نمازگزاران مساجد داشته باشند؛ ائمه جماعات مساجد هم باید بتوانند با مردم ارتباط داشته و قدرت پاسخ گویی به مسائل و هجمه های مختلف را داشته باشند.
 
خامه یار تأکید کرد: اگر مساجد قدرت و جاذبه لازم را داشته باشند جوان گریزی از مساجد اتفاق نمی افتد چرا که در زمانه امروز دسترسی به اطلاعات بسیار سریع بوده اگر مساجد نقشه راه داشته باشند و در تراز انقلاب گام بردارند می تواند در حفظ انقلاب و جوانان نقش آفرین باشند.
 
وی با اشاره به تولی گری به عنوان آسیب مساجد گفت: در مساجد باید از نیروهای جوان استفاده کرد و متولیان مسجد لازم است به آسیب ها آگاه شده و با همدلی بر اساس آموخته ها و بنیاد های دینی نیرو مسجد را در خدمت مردم قرار دهند و از همین مساجد نیرو و سرباز برای انقلاب و حکومت اسلامی تربیت خواهد شد.
 
رئیس ستاد اقامه نماز قم با اشاره به تعرض صهیونیست ها به مسجد الاقصی گفت: روز جهانی مسجد به مناسبت محکوم کردن حرکت صهیونیست ها و ارج نهادن به یک مکان مقدس ناگذاری شده و بزرگداشت مسجد محکومیت حرکت تمامیت خواهانه صهیونیست ها است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در کشور به مساجد زیادی نیاز داریم و با این که مردم و خیرین تلاش های فراوانی برای ساخت و تجهیز مساجد انجام دادند اما قریب به 80 هزار مسجد هنوز احتیاج است و دولت نه می تواند نه توقعی است که کمک کند فقط لازم است که راه را برای خیرین باز بگذارد.
ارسال نظرات