۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۸۷۲۸۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت‎‌وگو با رسا:

«مسجد» باید به قرارگاه‌ فعالیت های فرهنگی و تبلیغی تبدیل شود

«مسجد» باید به قرارگاه‌ فعالیت های فرهنگی و تبلیغی تبدیل شود
مازندران - حجت الاسلام شکریان، مساجد را مرکز تربیت و پرورش جوانان عاشورایی دانست و گفت: مساجد باید به قرارگاه مهم فعالیت های تبلیغی و ترویجی تبدیل شود.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسامی مازندران در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به روز جهانی مسجد، گفت: همه تربیت یافتگان مکتب سرخ عاشورا از همین مساجد پرورش یافته اند و مساجد قرارگاه های  مرکزی عملیات های فرهنگی در کشور هستند.

وی با تأکید بر اهمیت فعالیت های فرهنگی در مساجد، اظهار داشت: مساجد امروز به عنوان مهم ترین و اثرگذار ترین قرارگاه طرح تحول اجتماعی در جوامع اسلامی است و بیشترین تربیت یافتگان مکتب خونین حضرت سید الشهدا(ع) از همین مساجد پرورش یافته اند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به کارکردهای دینی و فرهنگی و حتی اجتماعی مساجد در تاریخ اسلام و عصر حاضر، افزود: ما در دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس و بسیاری از بحران های اجتماعی، اثر گذاری این مرکز و قرارگاه فرهنگی را به خوبی درک کرده ایم و این نشان از اهمیت بالای آن در جوامع اسلامی و حتی در تاریخ اسلام است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به فرا رسیدن روز مسجد و اهمیت آن در ترویج و تبلیغ فرهنگ عاشورا، تصریح کرد: در دوران حکومت پهلوی و نظام شاهنشاهی تلاش کردند که به این مراکز ترویج حوزه دین و مسائل فرهنگ دینی لطمه بزنند اما همواره این تلاش ها با شکست مواجه شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مساجد در شرایط بحرانی شیوع ویروس منحوس کرونا نیز توانستند به کمک و یاری ملت مسلمان بشتابند، افزود: مسجدی ها و فعالان حوزه دین با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی بسیار موفق تر و مصمم تر رفتار کردند.

حجت الاسلام شکریان با تقدیر از هیأت های مذهبی و فعالان حوزه دین و مسجدی ها در برگزاری مراسم آئینی ویژه دهه نخست ماه محرم خاطرنشان کرد: تشکل های دینی و هیأتی ها بار دیگر در روز های اخیر نشان دادند در عمل به توصیه نامه های بهداشتی پیشگام تر از سایر اقشار هستند.

وی در ادامه سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب هبری معظم انقلاب اسلامی به ویژه سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: تحقق این رهنمودها در گرو اهمیت دادن به فعالیت های فرهنگی و دینی با محوریت مساجد است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مساجد باید به قرارگاه مهم فعالیت های تبلیغی و ترویجی تبدیل شود، تصریح کرد: این پایگاه های مهم دینی ظرفیت های ارزشمندی در جهت تقویت باورهای دینی و رشد اندیشه های انقلابی در جامعه اسلامی است./950/ت310/

ارسال نظرات