۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۸۷۱۱۹
امام جمعه بهشهر:

جهانی شدن فرهنگ حسینی، سند روشنی از حقانیت قیام عاشورا است

جهانی شدن فرهنگ حسینی، سند روشنی از حقانیت قیام عاشورا است
مازندران - حجت الاسلام جباری گفت: امروز به برکت اهل بیت(ع)، ارزش های عاشورایی در جهان گسترش یافته که این خود سند روشنی از حقانیت قیام حسینی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در مراسم عزاداری حسینی، دفاع از حق و مبارزه با باطل و استقامت برای دفاع از حق را از جمله مهم ترین درس های ماه محرم عنوان کرد.
 
وی افزود: امام حسین(ع) به عنوان پاسدار مکتب خداوند و حافظ سنت نبی اکرم(ص) با ایثار و از خودگذشتگی در برابر باطل ایستاد و از حریم دین، قرآن و سنت دفاع کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جنگ میان حق و باطل از آغاز خلقت شروع شد و تا امروز این جریانِ تقابل حق و باطل همچنان است و حتی تا قیام حضرت مهدی(عج) ادامه دارد، ادامه داد: انسان باید حق را بشناسد، در مسیر حق قرار بگیرد و در مسیر حق استقامت کند.
 
حجت الاسلام جباری با اشاره به این که باطل با شیوه های گوناگون در برابر حق قرار می گیرد، گفت: حق پایدار است و باطل به شیوه های گوناگون رخ نشان می دهد و در جریان کربلا امام حسین(ع) با شیوه های متفاوت باطل مبارزه کرد.
 
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که بقای دین در پرتو قیام امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: اسلام، قرآن و نظام دینی حق است و طبق فرموده امام علی(ع)، تنها چیزی که شایسته پیروی و دنباله روی به آن هستیم حق است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران بر استقامت و دفاع از حق تاکید کرد و ادامه داد: انسان باید غیرت دینی داشته باشد و غیرت دینی انسان را پرورش می دهد و شجاع می کند و در صحنه های زندگی به او کرامت می بخشد.
 
وی با بیان این که اگر بخواهیم در مسیر دین رشد کنیم و سیر و سلوک داشته باشیم باید اهل حق و پیروی از حق باشیم، تصریح کرد:  استقامت در راه حق را می توان در یاران سیدالشهدا(ع) مشاهده کرد.
 
امام جمعه بهشهر بر ضرورت هوشیاری و بصیرت ملت ایران در خصوص وقایع این روزهای دنیا تأکید کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به دین و انقلاب استفاده می کنند، پیوند با اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) باید هر روز بیشتر شود.
 
حجت الاسلام جباری با اشاره به این که دشمنان از گسترش روز افزون فرهنگ حسینی در جهان به شدت هراسان هستند، خاطرنشان کرد: امروز به برکت اهل بیت(ع)، ارزش های عاشورایی در نقاط مختلف جهان هر روز بیشتر مورد توجه ملت ها قرار می گیرد که این خود نمونه روشنی از حقانیت قیام حسینی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تلاش و توطئه دشمنان برای جلوگیری از گسترش فرهنگ حسینی در جهان شکست خورده است، تصریح کرد: گسترش پیروان اهل بیت(ع) در جهان و همچنین شور و شعور حسینی در کشورهای مختلف نشان دهنده گسترش راه امام حسین(ع) در سایر مرزهای جغرافیایی است./950/پ210/
ارسال نظرات