۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۸۷۰۱۸
امام جمعه بهشهر عنوان کرد؛

واقعه عاشورا؛ مشعلی پرفروغ برای هدایت و خودسازی

واقعه عاشورا؛ مشعلی پرفروغ برای هدایت و خودسازی
مازندران - حجت الاسلام جباری با بیان این که امام حسین(ع) راه عزت و آزادی را به ملت های جهان نشان دادند، گفت: سعادت و رستگاری جامعه با ادامه راه حسینی محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در مراسمی که به مناسبت ایام ماه محرم در این شهرستان برگزار شد، به بیان اهداف قیام عاشورا پرداخت و با اشاره به لزوم پذیرش الگو از قیام اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: امروز جامعه اسلامی برای برون رفت از مشکلات و بحران ها به بهره گیری از ارزش های حسینی نیازمند است.

وی با بیان این که امام حسین(ع) راه عزت و آزادی را به ملت های جهان نشان دادند، افزود: اگر ملت ها می خواهند به سعادت و رستگاری دست پیدا کنند باید راه سیدالشهدا(ع) را ادامه دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران، امام حسین(ع) را نماد و الگوی ایستادگی، مقاومت، آزادگی، ایثار و ظلم ستیزی معرفی کرد و گفت: باید آرمان ها و ارزش های قیام حسینی بیش از پیش برای مردم تبیین و تشریح شود.

حجت الاسلام جباری، ماه محرم را فرصت ارزشمندی برای تبیین اهداف مهم قیام عاشورا عنوان کرد و افزود: باید مبانی مهم نهضت حسینی با بیانی ساده و اثرگذار از سوی مبلغان و منبری ها برای مردم بیان شود.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که قیام حسینی دارای درس ها و عبرت هایی است که امروز نیاز جامعه است، تصریح کرد: اگر جامعه اسلامی از آن آموزه های مهم عبرت نگیرد به طور حتم با مشکلات و بحران های بیشتری مواجه خواهد شد.

وی، ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر ظالمان را یکی از مهم ترین آموزه های قیام حسینی عنوان کرد و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز به تأسی از آن قیام الهی، 42 سال است در برابر بدخواهان و مستکبران عالم ایستاده و از مستضعفان و آزادی خواهان جهان حمایت می کند.

امام جمعه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کرونایی کشور بر ضرورت عمل به دستور العمل های بهداشتی از سوی هیأت های مذهبی تأکید کرد و گفت: هیأت های مذهبی و مساجد در طول دهه های اخیر نشان دادند در عمل به قانون همواره پیشگام هستند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را برگزار کرد، گفت: این جلسات مایه اعتبار مردم و توسل، زمینه ساز برکت و سبب نزول رحمت الهی است.

وی با اشاره به این که میان مؤمن و غیرمؤمن تفاوت های بسیاری وجود دارد، افزود: انبیای الهی برای مظلومیت امام حسین(ع) اشک می ریختند و انسان مؤمن نیز هنگامی که نام اباعبدالله الحسین(ع) را می شنود متأثر و ناراحت می شود.

امام جمعه بهشهر ادامه داد: تاریخ کربلا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) مشعل پرفروغی برای هدایت، خودسازی، شور و شعور حسینی است تا جایی که گفته اند حسین نوری است که هرگز خاموش نمی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اشک ریختن در برای امام حسین(ع) از ثواب بالایی برخوردار است، تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمود اگر کسی برای اباعبدالله الحسین(ع) گریه کند خداوند او را می آمرزد و این نشان از اهمیت سوگواری برای سید و سالار شهیدان است.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که خوشبختانه در سال گذشته و روزهای اخیر هیأت های مذهبی و مساجد در عمل به توصیه نامه های بهداشتی بسیار خوب عمل کردند، افزود: متأسفانه رسانه های دشمن تلاش می کنند از هر فرصتی برای ضربه زدن و تضعیف عزاداری حسینی استفاده کنند که باید هوشیار باشیم./950/پ210/

ارسال نظرات